Trådar som flyttas..

Grana

Trådstartare
Nu flyttas det trådar hej vilt så fort det står katt, lodjur eller annat djur i tråden. Sen om det handlar om en annan sak verkar inte ha någon betydelse.
Man måste väl få diskutera tex länstyrelsen och hur de har tabbat sig, sen om det råkade handla om lodjur när de gjorde tabben, gör väl inte att tråden handlar om andra djur som tråden flyttades till?

Flyttades också en tråd till katt, men den handlade ju inte om katt egentligen. Utan om hur elak människor kan vara.

Ska man inte ens få nämna ett djurslag förrän en tråd flyttas?

Sv: Trådar som flyttas..

När jag läste tråden om länsdstyrelsen var det en övervikt av diskussioner rörande djuren och inte mycket om länsstyrelsen. I och med det gjorde jag bedömningen att "andra djur" var ett lämpligare forum. Rörande tråden om katten gjorde jag en liknande bedömning, främst baserat på användarnas exemplifieringar.

Vad ska jag göra? Kasta trådarna?

Nä, jag tycker inte de ska kastas. De kan väl få ligga kvar, speciellt när de ändå haft ett stort intresse och är flera sidor lång.
Men just dessa trådar tyckte inte jag handlade om djuren egentligen.
Jag går ju tex inte in på "andra djur" för läsa om hur länstyrelsen jobbar/inte jobbar.

Tja, bara en tanke jag fick när dessa trådar flyttades.

Måste säga att jag håller med tifo. Jag tycker inte ens att det var gränsfall, utan ganska så självklart enligt de forumregler som finns.

Men på katt just nu diskuteras hundar minst lika mycket som katter, och det blir väl inte heller rätt?

Då använder man den här knappen...
report.gif

Mvhh

IngelaH
Moderator, som önskar att fler användare använde sig av den här knappen
report.gif

...troligtvis att användare som tex aiquen ska använda sig av triangeln när de ser något som inte stämmer överens med forumregler/direktiv. Att moderatorerna inte läser igenom 100% av allt som skrivs på buke själva.

...troligtvis att användare som tex aiquen ska använda sig av triangeln när de ser något som inte stämmer överens med forumregler/direktiv.
..........i stället för att klaga här.

Ja då förstår jag. Själv kunde jag tänka mig en annan tolkning av det hela, därför undrade jag. Men nu är det glasklart om det nu var som du skrev

Tänk vad mycket trevligare allt skulle bli här om folk försökte tolka det som skrivs på ett positivt sätt, i stället för att verkligen försöka hitta något negativt.

Nu skall jag vara positiv.
Jag har faktiskt träffat mer gnälliga gubbar än gammeln, tror jag. ;)

Ja, tvärdog gjorde den i alla fall iom flytten hit och eftersom tråden inte handlade om att en tamkatt var avlivad och dumpad i skogen inlurad i en plastsäck, utan om länsstyrelsens tydliga inkompetens angående vilt och deras snabba anklagelser om att det begåtts ett jaktbrott är rent åt helsike..

Ska bli mycket intressant att se om den tjänsteman som tog beslut om att fånga in ungarna åtalas för jaktbrott. Det skulle nämligen en "vanlig Svensson" bli om den gjorde samma sak..

Visst, men eftersom tråden redan har flyttats en gång, och tifo (som visserligen inte är mod. på katt men moderator som moderator ;)) redan tidigare i den här tråden har klarlagt att hon tycker att tråden ligger på rätt ställe så har jag inte brytt mig om att anmäla i det här fallet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 984
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA