Tråd om säkerhet...

Sv: Tråd om säkerhet...

Apropå det så har jag värmt en v65 dag,med ena tömmen bara ihakad,utan att knäppa spännet...... :angel: :bump: :eek: :eek:

Humelibumlan skrev:
:rofl: Nä, kör gör jag i tofflor :angel: ;)

Vilken tur att jag inte är ensam på den fronten då, visserligen var det flip-flop´s :D

Humelibumlan skrev:
Kul att det finns fler puckon ;) :p

Fast för att inte missförstånd skall uppstå så är det sommar mundering :angel: :rofl: Jag undviker stallet på vinter halvåret... eller åtmindstone önskar att jag kunde det :o :D

Reglementet.I alla fall förr.Att man ska ha "lämpliga skor"eller nåt sånt

Lines skrev:
Reglementet.I alla fall förr.Att man ska ha "lämpliga skor"eller nåt sånt

Den är skriven för bönder o puckon som mig som tror att "lämplig fotbeklädnad" är trä-skor o att man får rida i dom :D :p

Montéryttare skrev:
Den är skriven för bönder o puckon som mig som tror att "lämplig fotbeklädnad" är trä-skor o att man får rida i dom :D :p
Jag tycker det är lämplig fotbeklädnad! ;) Vem avgör vad som är lämpligt? :angel:

Humelibumlan skrev:
Jag tycker det är lämplig fotbeklädnad! ;) Vem avgör vad som är lämpligt? :angel:
Det är just därför dom la till raden i §47 -Träskor eller sandaler är ej att anse som "lämplig fotbeklädnad"... PHUU tur att dom tog upp det, nu kan jag sova gott :rofl: :o :D

Montéryttare skrev:
Det är just därför dom la till raden i §47 -Träskor eller sandaler är ej att anse som "lämplig fotbeklädnad"... PHUU tur att dom tog upp det, nu kan jag sova gott :rofl: :o :D
ja det var verkligen bra av dem...
Tror du högklackat med stilett är lämpligt om det är halt? ;)

Nu bara måste jag berätta om hur den regel kom i i reglementet.Skulle kunna vara därför i alla fall :o .
En farbror till mig skulle käka upp sin häst,i träskor.En het Hoot Speedare...Han snubblar,träskorna flygar åt ena hållet,plånboken åt andra,och kusken kör rakt över han,men han reser sig oskadd.Naturligtvis sker det rakt utanför stallserveringen :rofl: .
Som lök på laxen,nästa vecka var jag med upp till samma bana igen.Då bjöd de på maten i stallserveringen för underhållningen :o .
Lines-som varit med om det mesta

Humelibumlan skrev:
ja det var verkligen bra av dem...
Tror du högklackat med stilett är lämpligt om det är halt? ;)
Jamann, lika bra som broddar.. håll i hatten :D

Lines skrev:
Nu bara måste jag berätta om hur den regel kom i i reglementet.Skulle kunna vara därför i alla fall :o .
En farbror till mig skulle käka upp sin häst,i träskor.En het Hoot Speedare...Han snubblar,träskorna flygar åt ena hållet,plånboken åt andra,och kusken kör rakt över han,men han reser sig oskadd.Naturligtvis sker det rakt utanför stallserveringen :rofl: .
Som lök på laxen,nästa vecka var jag med upp till samma bana igen.Då bjöd de på maten i stallserveringen för underhållningen :o .
Lines-som varit med om det mesta

:eek: Olalaaaa....han hittade väl plånboken :rofl:

Blev avkörd från en bana i mellan sverige när jag värmde i t-shirt utan ärmar. Vet inte vad dom trodde skulle ramla ut i ärmhålen... :confused: :eek: :confused: Till saken hör att det var ca 25 grader i skuggan och vindstilla, den enda jackan som jag hade med var vindtät och meshfodrad, tror jag tappade 5 kg under värmningen.

På tal om säkerhet: är total slaggjordsfanatiker, detta efter ett gäng hästar med lätt bakdel.
Hjälmen tror jag har vuxit fast på huvudet.

Liknande trådar

Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 284
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)