Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ledig i dag och skulle ha gjort massor...i stället har jag surfat runt, legat på soffan, i badet och kollat dokumentärer :)

Jag vet inte hur det är för dig men jag känner att det är som att jag behöver ca en dag i veckan för att få vara hemma och ta det lugnt,.. Skrota runt.. fixa lite i lägenheten eller ta en promenad runt i området eller ha en vän som kommer över och fikar..
Jag tror inte man orkar gå på högvarv och fixa och hålla igång hela tiden..

Jag vet inte hur det är för dig men jag känner att det är som att jag behöver ca en dag i veckan för att få vara hemma och ta det lugnt,.. Skrota runt.. fixa lite i lägenheten eller ta en promenad runt i området eller ha en vän som kommer över och fikar..
Jag tror inte man orkar gå på högvarv och fixa och hålla igång hela tiden..
Precis så är det nog och jag har nog gått på högvarv lite för länge nu men försöker hitta en balans nu med jobb och allt. Vaknade nyss på soffan, Kändes nästan lite lyxigt:p

Jag betalar fortfarande för "Life in the fastlane" i form av skulder och en trasig hjärna.

Har jobbat 80% i snart ett år och det har varit guld.

De närmsta 4.5 veckorna med start nästa fredag så ska jag jobba så mycket företaget har att erbjuda. Behöver reparera ekonomin efter de här två veckorna och ligga på plus eftersom jag ska vara sjukskriven ett par veckor i höst, jag hoppas på fyra så jag får gott om tid på mig att vänja mig vid det konstanta ätandet och vad jag kan och inte kan äta.

Varit i Lökken, Danmark.
Bäst var turridning på islandshästar:)
Det var UNDERBART att spränga fram i galopp på stranden!!:love::up:
Donnan jag red var det fart i!

Senast ändrad:
Jag är väl rädd att släppa taget om ena jobbet fastän jag vet att det är för mycket med 2. Eftersom det är på timmar så är jag rädd att det hastigt ska ändras och jag inte ska kunna försörja mig själv och hamna på soc igen. Men om jag fortsätter så här kommer jag nog driva mig över kanten ganska snart...

När jag vaknade upp i morse kändes det som att något var annorlunda.. När jag kom till spegeln förstod jag varför.. jag hade förvandlats till en panda..:confused:

Men det finns väl sämre djur att bli förvandlad till, pandor verkar ha det ganska lugnt tycker jag? :) Och eftersom de är utrotningshotande är de ju bra om ni blir fler.

Steker köttbullar!:love: Sambon ska vara borta ett par dagar. Han kommer hem på söndag och jag ska verkligen försöka njuta av att bara få vara med mig själv!

13885_10152353030264442_8253573643757942382_n.jpg

10405628_10152353029824442_2486138636137893323_n.jpg

Kattungemys med dom upphittade, nu 7 veckor gamla :love:

Har grym beslutsångest.
Kan få hyra ett hus.
Har prutat ner hyran rejält, men det är så jäkla stort bara.
Inneboende kan ju vara ett alternativ men.
Ska fundera över helgen och se.
Kostnadsmässigt hamnar jag ungefär där jag är nu med hyra och el osv.

Har grym beslutsångest.
Kan få hyra ett hus.
Har prutat ner hyran rejält, men det är så jäkla stort bara.
Inneboende kan ju vara ett alternativ men.
Ska fundera över helgen och se.
Kostnadsmässigt hamnar jag ungefär där jag är nu med hyra och el osv.
Går soc med på det då? dom måste ju alltid godkänna en flytt om man får hjälp av dom, annars måste man ha klarat sig i nya boendet själv i minst 3 månader innan man för hjälp med hyra och sånt. Här godkänner dom aldrig en flytt till hus, möjligtvis till annan lägenhet om rimliga skäl finns....

Går soc med på det då? dom måste ju alltid godkänna en flytt om man får hjälp av dom, annars måste man ha klarat sig i nya boendet själv i minst 3 månader innan man för hjälp med hyra och sånt. Här godkänner dom aldrig en flytt till hus, möjligtvis till annan lägenhet om rimliga skäl finns....
Jag får ju normalt inte hjälp av dem :)
Så det är nog ingen fara så sett.
Men ska räkna på det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 334
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 595
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar