Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis : Men!:( Hur mår den nu?

Dåliga tarmljud som blev bättre med kramplösande.

Så nu avvaktar vi och ser igen. Hon har fått antiinflammatoriskt IV idag för ögat som hon skade för 10dgr sedan och atropin i nästan en vecka. Båda kan störa tarmfunktionen.

6000kr på samma dag, skitkul...

Får hon kolik igen så blir det Trapalanda, hon är 22 och vi kan inte hålla på såhär.

Så nu avvaktar vi och ser igen. Hon har fått antiinflammatoriskt IV idag för ögat som hon skade för 10dgr sedan och atropin i nästan en vecka. Båda kan störa tarmfunktionen.

Får hon kolik igen så blir det Trapalanda, hon är 22 och vi kan inte hålla på såhär.

Åh :( Tråkigt att höra... Hoppas det ordnar sig för ponnyn

@lil-sis : Håller tummarna för att hon repar sig!

Jag vet att risken alltid finns och det är individuellt osv osv, men ändå... Om man har oskyddat sex på 5e dagen efter att mensen börjat, hur stor är risken då?:angel:

@Got2Be: Inte jättestor, ägglossningen borde inte vara så snart efter mens men jag skulle tagit efter dagen-piller om de finns i Tyskland.

I mitt fall är risken att bli gravid inte så stor (40 år, mensen börjat hoppa (klimakterie?), bara varit med barn en gång som resulterade i tidigt missfall plus förmodligen en ärvd svårighet att bli gravid) så jag hade inte varit orolig. Tror nog att du är yngre än mig så ha koll och var säker på vad du vill göra.

*stor kram*

Håller tummarna för att det går bra!

@Got2Be: Inte jättestor, ägglossningen borde inte vara så snart efter mens men jag skulle tagit efter dagen-piller om de finns i Tyskland.

I mitt fall är risken att bli gravid inte så stor (40 år, mensen börjat hoppa (klimakterie?), bara varit med barn en gång som resulterade i tidigt missfall plus förmodligen en ärvd svårighet att bli gravid) så jag hade inte varit orolig. Tror nog att du är yngre än mig så ha koll och var säker på vad du vill göra.

*stor kram*

Tack! Har dagit dagen efter piller nu!:meh: 55 euro fattigare. Tjoho. Nåja.
Hade jag blivit gravid kommer jag ju billigt undan med 55 euro! Så får man se det! Har inga nerver ändå att gå och vänta 1 månad!

@lil-sis Hoppas pålle mår bättre snart!

Livet är inte roligt, kan bero på att jag inte gör roliga saker lägre för att all ork år åt till alla måsten, ska livet verkligen vara så här ?:(

VV kom hem och la mig i soffan och skulle glo på serie, och helt plötsligt är klockan mycket och det är mörkt ute och jag har ingen aning om hur avsnittet slutade... Tur jag jobbar kväll imorgon så jag kanske får något gjort innan jobbet.

Fin månad på G.

3 veterinärräkningar på ca 3000kr/st och så fordonsskatt på 3000 också.

Kan ev gå ihop sig eftersom jag får heltidslön och semestertillägg för 2 veckor på den här lönen...

Blä!

Jag är så glad! Har fått en tid bokad med "ny" hovis som jag hade förr för många år sen och som är ett totalt proffs! Den bästa jag någonsin haft genom alla år och han tar egentligen inte emot fler men gav min en tid på måndag :bow: :banana: Dyr som satan men det är det värt för jag vet att jag inte behöver oroa mig ett dugg för hans arbete är ett mästerverk varenda gång!:D :up:

Nu ska bara stallbiten lösa sig oxå....:cautious:

@lil-sis Hur mår pållen?

Hon lever och vi ska testa finadyne igen men först buffra magen med betfiber och Quick-fix ifall att det var NSAIDen hon fick i blodet igår som triggade koliken. Ögat behöver antiinflammatoriskt...

Ska ge det på fm så hon hinner reagera utanför jourtid :p

Jaha, som jag trodde... perioral dermatit :meh: Ska äta Tetralysal alldeles för länge, INTE vad man vill göra när det är sommar! :wtf:

Vet att det finns många som har det värre men just nu tänker jag tycka synd om mig själv några minuter.

lil-sis hoppas att pållen inte blir sjuk mer.

Athena usch lät inte alls kul :(

VV funderar på att diska av den sista disken och stryka den sista tvätten och sedan gå ut och sitta i solen och läsa tills det är dags att göra sig iordning inför kvällsjobb.

Dricker kaffe och tar det lugnt.
Börjar änna bli förkyld av alla fläktar som körs.
Men vad gör man inte för att få ner värmen inne.
Imorrn kommer Gullungen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 334
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 595
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar