Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

Spelar eg ingen roll vad som är i, bara man ser till att skölja ur blåsan ordentligt = massor av vätska.

vv: Det regnar! Helt fantastiskt, jag var bara tvungen att gå ut alldeles nyss och det är ett sådant där varmt regn. Väldigt mysigt :)

*knapplån*

så trött idag.. :(
blev väckt av full kille igår som ville prata lite.. så jag fick gå upp 3 på natten och stå o prata engelska i typ en timme.. vi pratade om precis allt tror jag :D
Och han va sjukt bakfull idag när han kom in på mitt jobb.. tyckte lite smått synd om honom

Jag är heligt förbannad! :mad:

För ett år sedan öppnade Sandy´s i stan, vilket snabbt blev ett favoritställe då de hade bra mat (trots att första "upplevelsen" var låååång väntan på mat som sedan var kall...) och en supergod veg.lasagne :d
Jag hade försäkrat mig om att den var absolut tomatfri och det har aldrig varit något problem med den, jag har ätit den många gånger efter det.

Tills för ett par veckor sedan.
Vi var in dit och jag skulle beställa den igen, men då såg jag att det låg TOMAT på en av den, förvisso den längst bak men det har INTE hänt förut.

Jag bad henne kolla innehållsförteckningen för att se om där fanns tomat I den också.
Då sa hon att "det finns ingen innehållsförteckning(!!!!) men jo, det är nog tomat i den"...
Och så påstod hon att det alltid har varit det och att det var jättekonstigt att jag ätit den tidigare utan problem...:cool:
De har nog oerhört hög omsättning av personal för denna "uppsättning" är ny och verkar ha pinsamt dålig koll.

Så, jag mailade från deras hemsida och idag fick jag svar:
"
nej det är ingen tomat i vår vegetariska lasagne.

mvh
johannes
Sandys "

:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Jäkla dårar.

var väl nån som skulle "piffa" till den suck för sånt folk..

kl

VV: Jag har äntligen ridit ponnyn!!!!:love::D Även första ridturen på ett tag!:D Woho!

Nu påstår de att den vegetariska lasagnen och den vegetariska lasagnen med tomat inte är samma sort.
Nej, uppenbarligen inte eftersom den andra var tomatfri.
Men det är fortfarande den vegetariska lasagnen, den andra är med köttfärs.

:banghead::banghead::banghead:

men gud vad de trasslar till det för sig, varför inte bara erkänna att det blev fel ju

Imorrn blir det vct, suck.. ringde ju bara för att fråga om jag MÅSTE åka in med detta, har ju inte stora problem direkt..
Måste man alltid behandla en UVI med antibiotika??

...och nu är den där sk. "bästa vännen" igång igen.
Hon är borderline ut till fingerspetsarna, måtte hon få hjälp snart - för sin egen skull.
Jag pallar inte. :wtf::yuck::arghh::rage:

Men usch igen????
Den blivande dejten vill komma idag, men jag känner mig så ofräsch och har ont.
Han får vänta nån dag till :)
För min skull.. Jag har lite svårt för impulsiva saker med människor jag inte känner..
(Måste ha mått skit i höstas när jag gjorde som jag gjorde)

Måste och måste, behövs antibiotika ska man ju ha det. Dock försöker jag propsa på att få en odling först för att utesluta att det är resistenta bakterier (men så är jag yrkesskadad också).

VV varför får jag alltid så ont i huvudet när jag inte sover ordentligt om nätterna. Tur man aldrig ska ha barn för då hade man väl gått runt och haft ihjäl folk mest hela tiden pga smärtan...

Ska jag ha antibiotika ska jag ha odling, trots det fick jag sån som inte funkade, skiten gick upp i njurarna och jag blev jättedålig.
Men de har många stafettläkare så jag tror att mina provresultat föll igenom nånstans

Jag vill ändå påpeka att i mitt fall hjälper det inte med att dricka vad som helst i stora mängder alls. Jag hade jätteproblem ett par år sen med återkommande uvi och enda sättet för att få bukt med det och slippa äta antibiotika hela tiden var att dricka 2 liter tranbärsjucie inom loppet av ett par timmar och dagen efter ytterligare en liter. :)

Haft ruskig vätskebrist i dag :( inte lätt när man mår illa av precis allt :yuck: men jordgubbsaft verkar vara lösningen :p

JA, det känns mycket bättre idag mot igår, men vi får se :) vill slippa bli så sjuk som förra året

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
632
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 748
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 163
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok