TR- ändringar 2011

Sv: TR- ändringar 2011

Sedärja...lite smått o gott. Det där med att man inte får inställa en tävling hur som helst framöver känns bra tycker jag.

Ja, absolut!

Men jag kom att tänka på en sak med lottningen, vad händer om en klass blir full och sen avanmäler folk (via tdb) vad händer då?

Risken finns ju att folk anmäler sig till 'allt' så fort de får chansen

Att stänga anmälan när klassen är full har jag önskat mig länge. Hoppas att TDB fixar kölistor så att man kan ställa sig i kö om det blir strykningar. Kval kravet till MsvB kommer gissningsvis att göra att trycket på MsvC ökar betydligt och med tanke på att de klasserna redan varit tämligen fulla i mitt distrikt så känns det bra att åtminstone kunna vara säker på om man kommer med eller ej när man anmäler sig.

När det gäller att TR I ska gå före respektive gren TR så hoppas jag att de verkligen går igenom alla TR noga så att det inte blir några konstigheter, det känns som om det finns risk för det.

I mina trakter verkar bortlottning ffa vara ett problem på lokal, antar att det beror på att folk kanske bara löser lokallicens. Divisionsklasserna har också varit mycket bortlottningar i.

Ja kölistor redan i TDB vore ju nåt.

Jag välkomnar också först till kvarn principen. Kommer ju leda till minskade inkomster före equipe då de inte får 10 spänn av alla bortlottade också som dom får i nuläget.:grin:

kl
För det första så är detta inga spikade förändringar så ta allt med en nypa salt.

Men kölista är iallafall tanken att det ska finnas och man kan inte anmäla till mer än en tävling per dag och diciplin.

kl
För det första så är detta inga spikade förändringar så ta allt med en nypa salt.

Ok? Men verkar det inte vara lite oklart att gå ut med ändringar två månader för tidigt om det nu inte ens är så att de ska ändra det? :confused:

Du verkar ju ha inside info ;)

Frågan är vad som händer med de bortlottningskort som är utdelade under detta år som ännu inte använts. De gäller trots allt 1 år.

kl

Men kölista är iallafall tanken att det ska finnas och man kan inte anmäla till mer än en tävling per dag och diciplin.

Detta var ju urbota korkat! Tänk alla tävlingsryttare som har ett helt gäng unghäst samt äldre hästar som tävlar ofta. Ska dessa då begränsas i sitt antal anmälningar/dag?? Oftast sitter dessa ryttare och anmäler för flera helger samtidigt. Blir en massa extra datortid för dessa om de bara kan anmäla till en tävling/dag. Känns inte helt genomtänkt kan jag tycka.

Annars tycker jag att först till kvarn är en toppenidé! Har förundrat mig tidigare att det inte varit fallet faktiskt.

Jag tror nog det menas att man bara kan anmäla sig till en tävling per dag, alltså inte till flera tävlingar som äger rum samma datum (det var svårt att förklara känner jag :)). Man måste ju kunna anmäla sig till flera tävlingar vid samma tidpunkt (t ex fredag kväll klockan 19.42), fastän själva tävlingarna äger rum olika datum.

Precis så, det är för att det ska bli slut på att anmäla till sju tävlingar på samma dag och sedan stryka och bara åka dit där det tex är favoritdomaren.

Alltså nu behöver man ju egentligen inte stirra upp sig, innan ändringarna är definitiva.

Men det är ju inte helt ovanligt att samma ryttare åker till två olika tävlingar med olika hästar under samma dag? Inte speciellt vanligt, men det händer. Men det är klart, man kanske bara kommer kunna anmäla hästen till en tävling samma dag.

Rent krasst så står det ju redan i TR1 att ekipage bara får anmälas till en tävling per dag och jag antar att det bara kommer till en spärr i TDB om den inte redan finns.

Står det verkligen att man inte får anmäla? Att man inte får starta vet jag.

Att spärra anmälan av ekipage till mer än en tävling per dag låter ju vettigt!

Innan TDB så gick det ju alldeles utmärkt för vissa att tävla på två olika tävlingsplatser samma dag:angel: (vi har inte gjort det).

Jag tror att om TDB funkar som det är tänkt så kommer det att bli bra, tex att man inte kan starta i en klass man inte är kvalad till.

Sopigt dock att de ändrat tiden för prel startlistor. Nu är det 3 dagar innan. Nog för att rätt många klubbar inte lyckats lägga ut dem 5 dagar innan men ändå...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Här är TR-ändringarna inför nästa år: http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_15920/scope_0/ImageVaultHandler.aspx Spontana...
Svar
1
· Visningar
1 206
Senast: JoCfin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka