TR-ändringar 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TR-ändringar 2008

Jag har lite svårt att förstå varför en del (observera en del ;)) med säkerhet kan säga emot de som säger att just denne person tycker sig bli mycket mer otympliga och att det känns instängt osv, ja ni fattar! ;) det är ju från person till person!

För att alla kan vänja sig. :idea:
Det är bara en fråga om vilja.

faaaaaaaaan jag HATAR säkerhetsvästar!!! :'(

ja skadade ryggen nu i östas o det var inte heller ngn som frågade mej om ja hade haft väst på mig, läkaren var tävlingryttare så det blev mkt hästsnack ändå, annars hade de väl knappt frågat varför ja trillade av på ett kryss på framhoppningen till en 1,10 klass:angel::p

*kl* Asså jag måste ju fråga är det så att man måste ha den på sig så fort man hanterar sin häst?

KL

Är det någon som har någon aning om säkerhetsväst kravet kommer att gälla överårig ponnyryttare också??
Måste veta om jag måste ut och handla säkerhetsväst nu :crazy: Var ju 10 år sedan jag var junior så jag tycker jag borde slippa :mad:

Jag funderar också på det. Fråga förbundet, jag har inte hunnit med det än. Kan dock gissa att vi också måste ha väst :mad: Vi rider ju ponny och det är ju mycket farligare än stora hästar. Eller nåt :smirk:

Man får väl helt enkelt ringa och fråga.... hmn det står ju ponnyryttare så jag är lite orolig faktiskt :eek: Hatar att rida i väst...

Jag gillar det inte heller, både smärta och värme :crazy: Men ska jag tävla ponny så får jag väl slänga ut ett par tusenlappar på en väst :(

Jag blev lite förvirrad då jag läste att några påstod att Racesafe 2000 inte kommer att vara godkänd vid fälttävlan nästa år och någon påstod att den inte kommer att vara godkänd i huvudtaget. Är det någon som vet hur det ligger till? Då jag starkt funderar på att köpa en eftersom att man fortfarande är junior. Någon som vet någon annan bra väst som motsvarar kraven vid fälttävlan ?

jag hatar säkerhetsvästar meeeeest av allt :( ska sluta hoppa nu haha, nejdå jag har faktiskt hittat den där västen som e tunn som man kan böja, den känner man sig inte såååå stel i :P
hörde ngn prata om att 2009 ska det bli regel på att man måste ha dt när man hoppartränar också :O :'(

Det kan ju inte komma en regel som säger att man måste ha väst när man hoppstränar, något sånt funkar inte. Det inte ens hjälmkrav vid hoppträning så du kan vara lugn någon sådan regel kommer inte att komma....

Jag blev lite förvirrad då jag läste att några påstod att Racesafe 2000 inte kommer att vara godkänd vid fälttävlan nästa år och någon påstod att den inte kommer att vara godkänd i huvudtaget. Är det någon som vet hur det ligger till? Då jag starkt funderar på att köpa en eftersom att man fortfarande är junior. Någon som vet någon annan bra väst som motsvarar kraven vid fälttävlan ?

Jag vet inte .. men seniorlandslaget i ft har Racesafe ...
alla rider inte alltid med dem men det är deras officiella

däremot finns det en massa andra som liknar Racesafe som jag vet inte är gdk

Okej , för att jag vet att några av mina kompisar som rider fälttävlan har pratat om att deras racesafe inte kommer att vara godkända nästa år. Samt att jag läste samma sak på ett flertal ställen i det här forumet ... Men ingen verkar säker :P

Jag har en Racesafe 2000 och den har en lila lapp med Beta 3 2000. Så, så länge det är den modellen och det märket så är den absolut godkänd.

Nu ligger ju TR för -08 ute på nätet och där står det att alla ryttare under 19 år ska bära säkerhetsväst, alltså inget om ponnyryttare... puh verkar som om man slipper västen då iaf :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tävling Från förbundets hemsida.
Svar
6
· Visningar
1 257
A
Fälttävlan Hej, vad jag har läst i både hopp och fälttävlans TR så måste man ju ha kavaj från och med regional tävling. och de tävlingar jag...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Axtelius
·
A
Hoppning Hej, vad jag har läst i både hopp och fälttävlans TR så måste man ju ha kavaj från och med regional tävling. och de tävlingar jag...
Svar
10
· Visningar
1 308
Senast: Jardina
·
Z
Dressyr I ändringarna för dressyr TR 2007 står det: Mom 221 Rad 1-5 samt 7de stycket Sporrar…. ändras till: Klädsel under ritten är...
2
Svar
37
· Visningar
3 655
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar