toy pudel elr papillon

Sv: toy pudel elr papillon

Du kan ha en Grand Danois, eller Skotsk Hjorthund, alt Borzoi i lägenhet om du vill.
Hundar motioneras ju inte innomhus. Du skall välja ras efter vad du vill ha för hund o vilka möjligheter du har att tillfredställa deras behov.

Själv har jag haft 2 BCs i en 1:a på 42 kvm, utan problem.

Håller med!

Själv har jag en Dogo argentino (visserligen valp fortfarande men hon blir ju stor så småningom;)) och en dvärgpinscher i ett rum på 15kvadrat.

Inomhus ligger man och tar det lugnt så man orkar hålla full rulle ute sen:p

Den sorten som du tror du kan dressera till att vara tyst inomhus, för grannarnas skull. Och den sorten som inte kräver mer motion och aktivering än vad du vill ge.

Jag skulle säga en lat pudel och genomtänkt dressyr redan från dag 1. Men det är för att pudlar enligt ryktet ska vara väldigt anpassningsbara vad gäller motionsbiten.

Jag skulle säga en lat pudel och genomtänkt dressyr redan från dag 1. Men det är för att pudlar enligt ryktet ska vara väldigt anpassningsbara vad gäller motionsbiten.

En lat pudel får man nog leta länge efter. En pudel är en aktiv ras som mår bäst av att få röra sig och få vara pigg och aktiv. Därför tycker jag det är "fel" att leta efter en lat pudel då det absolut inte är en lat ras. Jag hade istället funderat på om något vore fel om jag fått en lat pudel. Därför man stötter på så många ostimulerade pudlar pga att folk tror att de är så anpassningsbara och enbart kan ligga hemma och lata sig och får korta kisserundor.

Hade svårt att hitta rätt ord där.

Med lat menar jag mer att kika på vad den kommer ifrån. Är hundens släktingar aktiva och krävande och tävlas i allt som kan tänkas, eller är de lat-lyckliga familjehundar som inte kräver stimulans på en nivå som en lägenhetsboende person ska kunna hantera även om denne behöver arbeta heltid nu eller senare (plus dagis/hundvakt).

Självklart mår de bra av att jobbas. Men det är ju synd att ge sig på en ras eller individ som kräver att jobba kroppsligt och mentalt tre timmar dagligen utöver promenader om man inte har vare sig utrymme eller tid till det. Bättre då att ta en ras/individ som klarar sig på 30 minuters aktivering per dag utöver promenaderna.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
376
Senast: alex.ha
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 839
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 101
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 514
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att umgås som par
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur