Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är mig veterligen i Hollande med MAR i full träning för Sjef Jansen. De kommer inte ut och tävlar förrän nån gång nästa år, troligen inte förrän till utesäsongen då WC-säsongen inte är aktuell. Känns högst sannolikt att MAR får behålla honom även om EG så sent som för en månad sen sa att han tror på jultomten på frågan om möjligheten att få tillbaka Toto. EGs sponsor Glock har lagt bud och försöker få loss honom med Schöckemöhle/Linsenhoff vill inte släppa honom.
Det går inte att diskutera med en människa som anser att tävling överlag är påfund o att de egentligen inte ens borde ridas på, men den egna goda ridningen o hästhållningen är the one and only.
Vid tidigare konfrontation med dig så blev det solklart var all aversion kom ifrån. AR är idealet o NH-hantering. Hästen bär inte upp ryttaren med ryggen när den rids på det sättet. de är ej heller "bäriga" annat än att de är markbundna.
Jag tror att MAR med sjefs hjälp nog kommer få ordning på grejorna.
Är du säker på att de har lösdrift?
Av de bilder jag har sett har de varit lindade t o m knäna o gått ensamma.
Nej de bor i stall- engelska boxar.. förstås.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0N3DzK5roec
Vad är det, enligt dig, för skillnad på det klassiska tyska ridsystemet och det holländska?Men nja, ridsystemen skulle jag inte vilja säga är helt lika inte. MAR red honom på klassiskt tyskt vis och det fungerade uppenbarligen inte så bra. Det holländska systemet som hästen tidigare är riden i är vad hästen kan och är bekväm i (oavsett hur etiskt vissa anser sysmtemet vara). Med detta sagt är inte detta klassiska tyska systemet dåligt, men hästen var inte bekväm i det vilket var mycket tydligt tex vid den berömda visningen i Verden
...