Totilas avkommor

nozzze

Trådstartare
Hej! Är det någon som vet hur Totilas avkommor är i temperamentet, om han lämnar stort eller litet? Försöker läsa lite om honom om den biten men jag hittar inte något direkt. Tacksam för svar :)
 
Har du också blivit lite exalterad över dagens nyhet att även vanliga dödliga nu kanske kan få en egen liten mini-Totilas? Följer tråden..
 
Jag har träffat två avkommor vad jag är medveten om, en ett åring och en tvååring.
Stofölet (1 år) såg ut som sin mor i färg och rörde sig som sin mamma, jag skulle aldrig gissa att det var Totilas på den. Jag är dock hoppryttare så är inte så "insatt" i dressyravel.

Hingsten Totilas X Sandor Hit eller om det var Diamond Hit(?) (2 år) var otroligt läcker, dels pga färgen (även mamman svart dock) och dels pga den snygga överlinjen och huvud.
Bägge två var väldigt trygga individer, nyfikna och lugna.
Tydligen lämnar han mycket stabila avkommor rent mentalt.
 
Jag har träffat två avkommor vad jag är medveten om, en ett åring och en tvååring.
Stofölet (1 år) såg ut som sin mor i färg och rörde sig som sin mamma, jag skulle aldrig gissa att det var Totilas på den. Jag är dock hoppryttare så är inte så "insatt" i dressyravel.

Hingsten Totilas X Sandor Hit eller om det var Diamond Hit(?) (2 år) var otroligt läcker, dels pga färgen (även mamman svart dock) och dels pga den snygga överlinjen och huvud.
Bägge två var väldigt trygga individer, nyfikna och lugna.
Tydligen lämnar han mycket stabila avkommor rent mentalt.
Härligt! Tack för svaret! Du råkar inte sett några äldre som blivit inridna? :)
 
Härligt! Tack för svaret! Du råkar inte sett några äldre som blivit inridna? :)
Inte vad jag är medveten om, ibland är det ju även internationella dressyrtävlingar på samma arena/stallar som hoppning, men jag brukar faktiskt inte prata så mycket med dressyrfolket, inte heller brukar jag följa dressyrtävlingarna...
 
Hej! Är det någon som vet hur Totilas avkommor är i temperamentet, om han lämnar stort eller litet? Försöker läsa lite om honom om den biten men jag hittar inte något direkt. Tacksam för svar :)
Kan ju bero på att det inte finns så många avkommor i alla fall här i Sverige med tanke på kostnaderna. Från början kunde man bara få honom på nåder, om man hade ett stå som blev "godkänt". Därtill att han försvann från tävlingsbanorna vid ryttarbytet gjorde honom inte så intressant längre.
 

Liknande trådar

Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 208
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 986
  • Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: Cina B
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
639
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp