Torvkakor!

lillebror

Trådstartare
Jag har en Tinker med väldigt mycket päls. Han är ute på dagarna utan täcke och inne i utebox på nätterna med torv.. Problemet är att när det regnat och han rullar sig fastnar torven på ryggen och man får inte bort ända ner.. Nu har han tjocka kakor med torv längs hela ryggen och det går inte få bort =/ pillar man för mycket åker pälsen med också och det känns ju inte så bra att han blir kal där.. Han verkar inte ha ont av det iaf..

Någon som har liknande problem? lr tips på vad man kan göra?

Jag har en Tinker med väldigt mycket päls. Han är ute på dagarna utan täcke och inne i utebox på nätterna med torv.. Problemet är att när det regnat och han rullar sig fastnar torven på ryggen och man får inte bort ända ner.. Nu har han tjocka kakor med torv längs hela ryggen och det går inte få bort =/ pillar man för mycket åker pälsen med också och det känns ju inte så bra att han blir kal där.. Han verkar inte ha ont av det iaf..

Någon som har liknande problem? lr tips på vad man kan göra?
Byta till halm, spån eller pellets eller täcka? :-)

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Ise
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 305
Senast: Fetaost
·
Utrustning Kanske helt fel säsong nu, men tänkte vara ute i god tid. Vad använder ni för täcken till era hästar? Ni behöver inte skriva ut märken...
Svar
7
· Visningar
1 524
Senast: Gimlan
·
Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när...
2
Svar
29
· Visningar
9 243
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar