Torrfodret luktar surt?

F

Fruentimber

Köpte en ny säck torrfoder för ett par dagar sen som jag öppnat upp och börjat ge ifrån. Men jag reagerar över lukten, det är inte den typiska "hundfoderlukten", utan något annat. Snarare surt? Och det luktar väldigt mycket. Jag har fortfarande kvar gamla påsen (samma sort) och den luktar inte likadant.

Är det vanligt att olika partier av samma foder luktar annorlunda? Eller är det fel på säcken?

Köpte en ny säck torrfoder för ett par dagar sen som jag öppnat upp och börjat ge ifrån. Men jag reagerar över lukten, det är inte den typiska "hundfoderlukten", utan något annat. Snarare surt? Och det luktar väldigt mycket. Jag har fortfarande kvar gamla påsen (samma sort) och den luktar inte likadant.

Är det vanligt att olika partier av samma foder luktar annorlunda? Eller är det fel på säcken?

Hör av dig till tillverkaren eller den du köpte säcken av och reklamera.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 059
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024