Sv: Torrfoder med mycket kött
Markerar vad jag anser kan vara potentiella "bovar" i dramat.
Harley hade ju en del foderallergier (bla) och vi blev avrådda att ge mycket animaliska proteiner ochhelst inte nöt eller gris...men så gjorde motvallstanten i mig tvärtom och började fodra rått och nästan enbart animaliskt och symptomen minskade drastiskt, nästan 70 procent.
Prova att ta bort utfyllnadskällorna till att börja med och se hur hunden reagerar! Ris ska väl gå an, men resten skulle jag inte betala för
Visst är det så, vad jag menade är att om jag t ex har en hund som är allergisk mot kyckling och det finns animaliskt fett och benmjöl från kyckling i fodret även om ett annat köttslag är huvudkällan - hur påverkas hunden?
+ squarepants
Hennes nuvarande foder innehåller kycklingkött, nöt och fläskgrevmjöl, korn, majs, animaliskt och vegetabiliskt fett, ris, linfrömjöl, betfiber, vetegroddar, äggpulver, blodmjöl, bryggerijäst, fructo-oligosakkarider (FOS) och glucosamin, mineralämnen, vitaminer och spårämnen.
Ett helt hopkok av saker med andra ord.
Markerar vad jag anser kan vara potentiella "bovar" i dramat.
Harley hade ju en del foderallergier (bla) och vi blev avrådda att ge mycket animaliska proteiner ochhelst inte nöt eller gris...men så gjorde motvallstanten i mig tvärtom och började fodra rått och nästan enbart animaliskt och symptomen minskade drastiskt, nästan 70 procent.
Prova att ta bort utfyllnadskällorna till att börja med och se hur hunden reagerar! Ris ska väl gå an, men resten skulle jag inte betala för