Torrfoder med mycket fett och smakrikt

_Maria_

Trådstartare
Jag har nu Nutro torrfoder Kitten till mina fisisar och är nöjd med det, men honan är lite tunn så jag tänkte höra om ni vet något torrfoder som innehåller mer fett och kanske också är lite mer smakrikt. Hon har inte mask eller så det vet jag och hon mår bra. Tror att hon alltid kommer vara ganksa liten och tunn för hennes mamma är också det men man kan ju ändå försöka och se om hon kan gå upp lite.

Tack på förhand!
Mvh Maria

Sv: Torrfoder med mycket fett och smakrikt

Specific fodrena. De blir dom bulliga av samt äter (oftast) med enorm aptit ;)

ANF Kitten är fett och proteinrikt. Även Eukanuba Kitten. Specific innehåller inte vidare mycket animaliskt protein så det skulle jag inte rekommendera. Animaliska näringskällor är mycket bättre än vegetabiliska.

Fast den skulle ju bara gå upp i vikt. Specific kan ju knappast vara kasst foder annars hade det nog sålts ute på¨Ica. Jag känner hittills ingen katt som inte gått upp i vikt av Specific samt mått dåligt av det.

Mynta2 skrev:
Fast den skulle ju bara gå upp i vikt. Specific kan ju knappast vara kasst foder annars hade det nog sålts ute på¨Ica. Jag känner hittills ingen katt som inte gått upp i vikt av Specific samt mått dåligt av det.

En katt som äter bra mat ska ligga på idealvikt. Jag vill gå upp i vikt med går inte och käkar middag på MacDonald's varje dag för den sakens skull. ;) Jag inser ju att bra mat och mer muskler är vad jag behöver, inte mat jag bara blir tjockare av.

Jag tycker att Specifics torrfoder är skräp, dyrt sådant också. Deras våtfoder är toppen, men torrfodret passar bättre... något mer vegetarianlikt djur. Att sjuka katter (tex. njursjuka) kan behöva deras specialfoder är en sak, men inte friska katter.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 023
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 087
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 681
Senast: Enya
·
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka