Torra ögon.

Lilljessicah

Trådstartare
En av hundarna har haft lite problem med ögonen.
Det är som att det blir för torrt precis i ögonvrån när det kommer sånt gegg därifrån och om det sitter kvar en stund.
Tårkanalerna funkar perfekt.
Någon som förstår hur jag menar?
Hade en salva till det förut,men behöver något nytt.
Vad finns det för parfymfri,skonsam,mjukgörande salva att lägga brevid ögonen?
 
Sv: Torra ögon.

Japp.Jag tror det var det han gjorde iaf. Allt som bara går kollades upp när jag precis fått hem honom för 3 v. sen. Det blir som irriterat i ögonvrån,den främre,om ni förstår vad jag menar?
Vet rekommenderade någon mjukgörande salva. Parfymfri o skonsam såklart,eftersom det ska ligga precis vid ögonen.

**
Silonsalva,vad är det?
 
Sv: Torra ögon.

Åker hunden mycket bil eller är på ett ställe med drag så kan det vara därför.
Min vovve fick lite så i sommras.
Hoppas ni löser mysteriet å lycka till.
 
Sv: Torra ögon.

silonsalva köper du på Apoteket. Det är en vätskeavvisande salva som ofta används på olika vätskande sår. Fungerar utmärkt även på "hotspots" dvs vatteneksem.
 
Sv: Torra ögon.

Okej. Fast det är ju inga sår direkt. Och det som behöver göras är ju att mjuka upp. Funkar det ändå kanske? Skulle lixom behöva något med helosan verkan typ.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 747
Senast: Bortglömd
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 225
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp