Tornsvala...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Nu när jag och hunden var ute en sväng hittade vi en tornsvala nere på marken så jag lyfte upp den och flög i alla fall 50 meter vad jag kunde se. Gick och tittade där bortåt den flög men kunde inte se någon på marken i alla fall. Är lite orolig att den kanske inte var kry men visst är det dessa fåglar som inte kan starta i från marken?

Sv: Tornsvala...

Ja det är det. Har för mig att Tornsvalan är den enda av sin art inom svalor som inte kan lyfta.

Okej! Jag har i alla fall inte sett ngn tornsvala mer på marken. Kikade igår där bortåt den flög. Har i alla fall sett några flygandes så den kanske klarade sig!

Så bra vi får hoppas att den klarade sig då :idea:

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 797
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 029
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
401
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama