Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
hur mågna meter tyg går det åt till ett täcke. min häst har 145 i storlek på vanliga täcken. fick hem tygproverna idag och de såg fina ut. billiga var det med...
Beror på vilket mönster du använder. Men 5-6 meter kanske? Ett hett tips är dock att du köper något billigt skräptyg att sy några provschabrak i. Är alltid massa små ändringar som man kommer på efter hand när man börjar från scratch. Tyvärr får jag inte lämna ut de mönster som jag har eftersom de tillhör min grupp
Här har du i alla fall länk till det första test-schabraket jag sydde. Inte för att du ser några detaljer... Men det har hel nederkant och bälgar fram. Sytt i tyg från Bauhaus som kostade 10kr/m.
Här har du bilder på när jag provar skånska gripens schabrak. Det är det mönster jag tänker använda nu med vissa smärre förändringar. Ett lite mer praktiskt schabrak jämfört med mitt första.
Framförallt för att släppa igenom sadelgjorden på ett vettigt sätt. På det första hade jag bara öppningar men de hamnade aldrig riktigt bra och gav bara upphov till en hel del spänningar i tyget om schabraket gled omkring lite. Se till att sy bakdelen med hjälp av kilar så ligger det mycket bättre. Annars finns en viss benägenhet till att det kasar på sidan efter ett tag.
okej...som en solfjäder i bak då eller hur menar du? vilken storlek på täcket har din häst? tänkte bara så jag har lite mått att gå efter. hur långt är schabraket på sidorna? andra tips att ge...sytt en del men aldrig ett riddarschabrak. vad bör jag mer tänka på?
Min är storlek 135. Tror att det gråa schabraket är 140cm i sidorna. Gör det så långt som du vågar
Ja, som en solfjäder kan man väl se det. Vitsen är i alla fall att omkretsen i nederkant ska bli mindre än om man bara gjort en ren halvcirkel bak. Då håller det sig på plats.
För övrigt var noga med att ryggsömmen hamnar på utsidan. Men det är ju ganska självklart Vet inte vad mer jag kan säga...
Jag vet inte vad reglerna säger men du kan ju läsa mer på SRS hemsida, där reglerna för SM finns. Är nordisen dessutom "troligast" under 148 cm kan det ju vara lämpligt att mäta den så du vet
Ylle slits inte i första taget!! Blir nog bara onödigt tungt, varmt och fuktigt. Transporterar ju inte bort svett lika bra som ylle. För att inte tala om hur jobbigt det blir att sy
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Skola & Jobb Min sambo jobbar på universitet och han är ständigt galen på all administrativ personal som hittar på egna arbetsuppgifter och sedan hör...
Hundavel & Ras Det måste ju dock vara en skillnad på att fysiskt behöva trycka upp näsborrarna för att öppna luftpassagen, jämfört med att den alltid...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.