Tornesch el Non Stop R ???

S

sveo

Någon som väntar föl/ har fått föl efter dem? Funderar på någon av dem i år (om Tornesch går igenom, men det ser väl ganska bra ut så här långt!)

Min hovslagare fick ett sto föl efter Non Stop R förra året, undan ett svårklass sto i hoppning.Ganska ädel fölunge. Samma sto är nu dräcktig med Tornesch.

Vänatr föl e: Tonesch. Stoet är e: Maraton. Jag hoppas verkligen att han går igenom. Det är ju alltiden en risk att betäcka med en 3-åring, för hur kul skulle det vara om han inte går igenom...

Mitt sto som numera är utlånat är betäckt med Tornesch! Hon är e: Pascal-Vilmorence xx
Skulle blir väldigt förvånad om han inte går igenom, för det ser riktigt bra ut hittintills.
Dessutom är det en jätte trevlig kille.
Valde honom mest för den fina härstammningen och psyket på honom.

Måste bara säga att jag var och tittade på Tornesch, förra året då jag betäckte mitt sto (dock inte med honom). Och vilken häst!!! :love: Ursnygg, verkligen!!! Och han verkade vara kanon i temperamentet!

På Grevlundas hemsida är min kompis stoföl med, den som inte har namn och är u.Ronja. Jag har en bild från fölvisningen (hon blev klass 1): Ta bort http://

Tack för all info! Det lutar nog åt Tornesch...skönt att han gick i genom! Men jag måste ju se honom live innan jag bestämmer mig. Någon som vet om han ska visas på hingsttåget el dyl? Annars får man väl åka till hbg och kika på honom!

Fick föl e: Non Stop R förra året. Han är verkligen kanonfin! Långbent. välväxt lätta trevliga gångarter och verkar kunna hoppa mkt bra. Här är en bild på honom som föl.
No Doubt e : Non stop R

Mvh Hanna

Oh vilken snygging! Hoppa kan förresten kompisens stoföl. De andra fölen väjde för saker som kom ivägen, hon laddade och hoppade, gärna så hon fick hoppa långt också. Urhäftig!

Liknande trådar

Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 409
Senast: ako
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 748
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka