Tornesch 1042

Sv: Tornesch 1042

Det hade varit kul att se bilder på båda;)
Jag ska kolla om min är dräktig 18 dagar om en vecka, så det är spännande.
 
Sv: Tornesch 1042

Jag har sett ett par, varav 2 på 3årstest.
En var 167 och den andre över 170. En fick hoppdiplom.
Vackra huvuden har jag sett på de flesta.
Ädla och fina i typen trots maffiga grabbar bakom.
Finns säkert små med, men de har jag inte sett.
mvh
 
Sv: Tornesch 1042

Jag var ju som sagt och hälsade på Tornesch, och han har ett väldigt vackert huvud själv, så då verkar han nedärva det.

Han är ingen jättehäst själv, så då kanske han förärver sig större, eller i alla fall högre än vad han själv är.
 
Sv: Tornesch 1042

KL

Puttar upp. Jag skulle gärna se några avkommor efter Tornesch. De är väl 4 år i år de äldsta om jag inte räknat fel? Någon som har en och kan berätta lite mer. :bump:
 
Sv: Tornesch 1042

Här finns ett Tornesch sto och hon är jätte fin, rör sig bra och löshoppar kanon. Hon är född 2006 och hennes mamma är e.Elmshorn-Robin Z.
 
Sv: Tornesch 1042

KL
Jag fick ett litet stoföl e: Tornesch häromdagen, kan slänga in lite bilder efter att hon varit ute i hagen idag.
 
Sv: Tornesch 1042

Vi har fött upp en Tornesch avkomma med Ramiro Z som morfar.

Första bilden är han 3 veckor på och den andra är tagen för någon månad sedan då är han snart 2 år o närmare 170 cm i mkh.

Lischtonlj.jpg
[/IMG]


untitled.jpg
[/IMG]
 
Sv: Tornesch 1042

Min betäcktes idag med Tornesch, enligt mig en super snygg hingst. Ska bli intressant att se om det tar sig och vad som kommer ut, stoet är e: Flyinge Artist - Levantos ll :laugh:
 
Sv: Tornesch 1042

Knapp!!

Någon som vet om Tornesch kommer finnas för betäckning i år?
Eller om det bara är fryst för att han ska tävlas?
 
Sv: Tornesch 1042

Enligt samtal med ägaren så kommar han finnas på färsk iaf fram till juni sen oklart. Kolla hemsidan, dom skulle uppdatera där nu i dagarna.
 
Sv: Tornesch 1042

Enligt samtal med ägaren så kommar han finnas på färsk iaf fram till juni sen oklart. Kolla hemsidan, dom skulle uppdatera där nu i dagarna.

Okej! Får väl kolla hemsidan sen, men de är väldigt dåliga på att uppdatera
 
Sv: Tornesch 1042


Tror det kan bli en bra häst av henne. Sist jag träffade henne (förra året) var hon iaf väldigt trevlig och väldigt lättlärd.
Hoppas hon fortfarande är dräktig och nedkommer med ett välskapt föl i sommar. Du kanske har koll på det?
 

Liknande trådar

M
Avel Jag funderar på att betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta om någon kanske kunde ge lite tips på några lämpliga hingstar då jag...
2
Svar
29
· Visningar
4 976
Senast: Monbijou
·
Avel Min tränare ska betäcka två av sina ponnyston med morganhingstar. Vilka morganhingstar vet dock hon inte så jag tänkte fråga er som är...
Svar
4
· Visningar
1 385
Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 098
Senast: Behati
·
Avel Ja sitter redan nu och klurar, det är många hingstar som det ska kikas på och mycket att lära sig. Har ju bara tittat på hopphingstar...
2
Svar
27
· Visningar
3 150
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp