tornerspelsfråga...

E

EmzaPemza

Jag skulle verligen vilja börja med tornerspel med min pålla.. problemet är att jag tror hon är för liten..:p
Hon är ett arabsto på 1,46cm.

bild:
1qhbw1.jpg

vad tror ni? finns det nån chans?

Sv: tornerspelsfråga...

SM-reglerna säger att en häst under 148 cm M.höjd inte får deltaga i ett SM, nu är det så klart just det det är, regler för SM.
I övrigt spelar det inte någon större roll om du bara ska träna och vara med på uppvisningar, dock är det som någon skrev i en annan tråd; Höjderna på de olika målen är anpassade för en viss storlek. Nu ligger ju din häst precis under så det ska nog inte vara några större problem.

/Rigel

Senast ändrad av en moderator:

Som rigel redan skrivit är det endast åttregle på rikstorneringen. Sen är det upp till sällskapen. Visst är målen anpassade men vissa rider ju bjässehästar på 170+ så man får anpassa sig som ryttare.

Du har två sällskap i din närhet - Celeres nordica som Sael redan nämnt och även Nordic knights i upplands-väsby (www.nordicknights.com) Kolla med dom om du kan få komma och prova på!

148 cm är en regel för sm
I infensus så har vi ingen regel hur liten eller stora häst man får ha
vi har mhk mellan 136 och 176 cm

Vilken tur jag har, trodde hästarna var tvungna till att vara större, min är 148½ :p Finns det någon förening runt blekinge, kalmar ? är ett tag till vi kan träna men vill ha koll på vad som finns och gärna titta på någon träning :D

Rjgt finns i Johannishus, lite närmre än Kalmar;)

Jag funderar fortarande på att göra en karta med riddargrupperna utsatta geografiskt...

Återkommer med det!

Jag funderar fortarande på att göra en karta med riddargrupperna utsatta geografiskt...

Återkommer med det!

Bättre ide finns ju inte!
Finns en liknande karta, men då över världen och så gäller det beridna bågskyttar:D, men den är till grymt stor hjälp, så en riddarkarta hade inte varit dumt.

/Rigel

Tenne byar finns mellan fågelmara och bergkvara. Vi tar in alla som vill prova.
PM om du vill veta mer.

Var håller alla till då *fnular*

RJGT - kamlarish?
Tvenne byar - kamlarish?
Infensus ?
Skånska björn?
Modulus Event

Torneamentum, Celeres, Nordic, bockens har jag koll på...

Vilka grupper har vi och vart håller dom till?

/Mia, vars bebis sover och som nu bygger karta!

RJGT - kamlarish?
Tvenne byar - kamlarish?
Infensus ?
Skånska björn?
Modulus Event

Rjgt håller till i Johannishus i Blekinge, men tränar också i Bräkne-Hoby (Blekinge) när det är inomhusväder:devil:

Senast ändrad av en moderator:

RJGT - kamlarish?
Tvenne byar - kamlarish?
Infensus ?
Skånska björn?
Modulus Event

Infensus håller till i Götene
sen har vi Fortis Insania som håller till i Leksand

Dom var lagom långt bort, ser ut som att dom håller till på på samma ställe som western klubben jag är medlem hoss, blir 2 flugor i en smäll :D

Har gjort en testbild så ni kan se och bidra med de som saknas.

Mnementh: andra delen var RG är dom aktiva eller la dom av?

Sätt Bjärred :P

Ja, RG la ju ned förra året. Vi är 4st ur RG. Jag tror att de andra är aktiva på lite olika håll. Nån är med i Infensus har jag för mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 080
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Min Calvin som bott hos mig sedan 2012 har aldrig blivit riktigt tam. Han går ut på våren och kommer in på hösten för att tillbringa...
2
Svar
25
· Visningar
2 437
Senast: Sel
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka