Torkskåp i sadelkammare?

Blir ganska mycket att avfukta/värma upp hela sadelkammaren som är 25 kvm golvyta och 3.5 m i takhöjd :nailbiting:
Vi avfuktar sadelkammaren oavsett, man hänger ju in svettiga schabrak där liksom. Du har inte möjlighet att bygga in en "skrubb" som du kan isolera massor och värma + avfukta just när du har blöt tvätt?

När vi flyttade hit fanns det ett torkskåp för täcken i sadelkammaren. Det åkte ut ganska omgående. Helt värdelöst var det eftersom täckena hamnade så nära varandra att det tog evigheter att få dem att torka. Istället satte vi upp täckeshängare liknande de som täcken brukar hänga på i affärer för att visas. Satte in en bra avfuktare och ett mindre oljeelement och även dyngsura täcken är torra på morgonen efter.

Tack för alla tips! Har absolut plats för att bygga ett torkrum, inga konstigheter alls. Men det var inte det jag efterfrågade, utan jag ville ha alternativ :)

Barnet för skala :D
Electrolux wascator TS180LE
(Har fler bilder om du vill ha)
877262D3-9A40-4A5E-ABFA-C2F45503B5EE.webp

Jag håller helt med dig om hellre rum/skåp med fläkt. Men TS ville inte ha torkrum. Och det blir det ju kanske även med inbyggt skåp, bara ett väldigt litet torkrum?
Ja, det var lite så jag tänkte. Inte rum utan platsbyggt skåp liksom. Men visst är det enkelt att sätta in två torkskåp istället, om det finns som passar för stora skrymmande saker.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 622
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Görel
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Myzan87
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka