Torkade gris- och oxöron

goamarie

Trådstartare
Jag måste fråga er om det ena är bättre än det andra vad det gäller torkade oxöron el grisöron till vovvar. Nån sa oxöron är bättre. Men varför isåfall?

Sv: Torkade gris- och oxöron

Oxöron ska tydligen innehålla mindre fett.

Min hund blir dålig i magen av grisöron men är hur fin som helst i magen när han äter oxöron

Delvis knapplån

Precis som du säger är det skillnad på rökta och torkade. De rökta är "starkare" för magen och flera hundar kan reagera med diarre. De rökta finns ofta i vanliga livsmedelaffärer eller på lite billigare ställen som ö&b,Rusta.Kostar oftast lite mindre också.

De flest zooaffärer/hundbutiker säljer idag (iallafall i min närhet) bara torkade.

Tycker oxöronen luktar inget speciellt medan grisöronen kan lukta SATAN själv :o

Jag tycker det är dom rökta som luktar fan.

Själv köper jag bara torkade grisöron och inte oxöron, för det är vad som finns närproducerat i min djuraffär. Tråkigt nog, eftersom oxöronen har en tendens att vara lite "segare" och hålla mer än 3 sekunder.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
919
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Sol
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
210
Senast: MML
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 150
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Pizza (hemgjord)
  • Sötpotatis