Torka morot

sthu

Trådstartare
Ska morötter förvällas innan de torkas?
Har läst både att de måste förvällas och att det inte alls behövs.
Någon med erfarenhet av att torka morot?

Det ska inte bli chips av dem, utan bara torra morötter. Torkar några i varmluftsugn och några i fönstret (i hopp om sol...)
 
Sv: Torka morot

Hästgodis :D
Tänkte torka rätt mycket nu när det är billigt med rotfrukter och ha i stallet. Tar mindre plats och håller bättre. Om man lägger de i blöt lite innan man utfodrar så sväller de och blir som nya!
 
Sv: Torka morot

Ska morötter förvällas innan de torkas?
Har läst både att de måste förvällas och att det inte alls behövs.
Någon med erfarenhet av att torka morot?

Det ska inte bli chips av dem, utan bara torra morötter. Torkar några i varmluftsugn och några i fönstret (i hopp om sol...)


när jag köpte min första häst på 80 talet så fanns nått som hette
carotan eller nått sånt, alltså torkade morotsflisor i säck, superbra

men det finns inte mer tyvärr så nu blev jag nyfiken, fram med svaren nu ni som torkat...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 020
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 052
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
650
Senast: Glimra
·
Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
3 155
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp