Sv: top hats?

Istället för skyltar med nummer så kan man ha som tröjor man trär på konen.

Senast ändrad av en moderator:

Precis, istället för skyltar så trär man "top hats" på konen med portnummer.

Problemet hör väl till stor del ihop med att porten enligt nuvarande regelverk inte är mellan konerna utan porten är egentligen mellan skyltarna :D

Principiellt kan man alltså grensla en kon med en väldigt hög vagn och det ändå ska räknas som att porten är "tagen" om man bara lyckas köra innanför skyltarna utan att knuffa ner bollen... så därför är inte tophats tillåtna annat än om dom används i kombination med skyltar för att förtydliga för kusken var nästa port är ("hatten" kan ju då vinklas annorlunda än skyltarna så att man ser portnummer även bakifrån eller från sidan).

Jag tycker det låter dyrt med topphats, det är ju världens billigaste att göra skyltar med nummer på, jämfört med att sy upp tyghattar.
Dagens I-lands problem...

Top Hats var det enda som fanns på körmässan i Holland och de var gjorda av plast som hade samma form som konen och var inte alls dyrt.

Inte i vår form av precisionskörningstävlingar men jag kan tro att det funkar för träning och sen visade de en slags precisionskörning med welshar där groomen fick grooma så länge han inte lyfte rumpan från sätet. Groomarna fick visa de mest konstiga gymnastiska övningarna.:D Avståndet mellan konerna var mycket större och det hela gick bara ut på att köra så fort som möjligt. Där hade de top hats för skyltar hade inte hållt länge och de hade nog varit farliga för hästarna.

Inte i vår form av precisionskörningstävlingar men jag kan tro att det funkar för träning och sen visade de en slags precisionskörning med welshar där groomen fick grooma så länge han inte lyfte rumpan från sätet. Groomarna fick visa de mest konstiga gymnastiska övningarna.:D Avståndet mellan konerna var mycket större och det hela gick bara ut på att köra så fort som möjligt. Där hade de top hats för skyltar hade inte hållt länge och de hade nog varit farliga för hästarna.

OT
Menar du Surry Driving?

Liknande trådar

L
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 933
Senast: LiviaFilippa
·
Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 436
Senast: Cambrie
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka