Toookig!!! Hur kan man stå ut??

Minerva

Trådstartare
Jag håller allvarligt på att avlida!!
Hur klara ni andra er med både tik o hane??
Min hane är knäpp!!
Nu när tiken löper så klarar han sig inte utan henne.. Ligger o gnäller o har sig o kan inte vara tyst!
Hela familjen blir tokig på han!
Haar god lust att slänga första bästa betongklump på han!
(Skulle aldrig kunna göra det dock, så ni inte tror att jag är nån.. ja jag vet inte knäppis:p)

Hur gör ni???
 
Sv: Toookig!!! Hur kan man stå ut??

Jag har ingen erfarenhet av problemet själv. Men det finns ju något medel som tar bort lukten av löptik, tydligen vanligt använt hos t.ex uppfödare med många hundar. Kanske kan vara värt ett försök.
 
Sv: Toookig!!! Hur kan man stå ut??

hur mkt kostar inte det då :eek:
Nä jag hoppas att kastreringen hjälper ^^
hur är det föresten med det.. Hanen är 6 år å ska kastreras.. hur mkt "lugnare" kommer han bli? Får för mig att det inte blir så stor skillnad?
Hoppas iaf det.. klarar snart inte av allt gnäll :eek:
 
Sv: Toookig!!! Hur kan man stå ut??

Om du har det jobbigt. Tänk då på hur jobbigt det är för honom. Hans hjärna är just nu inprogrammerad på en enda sak.... :angel:

Vet inte om ni gjort det redan. Men har man möjlighet kan man ju försöka låta någon som känner vovvarna (och som dom tycker om) ta hand om den ena.

Om man inte ska ställa ut eller ta avkommor mm, går det att kastrera. Om man nu verkligen är beredd att göra ett kirurgiskt och rätt dyrt ingrepp för den sakens skull.

Men tyvärr är det nog bara att bita ihop och härda ut. Det går ju över efter x antal veckor
 
Sv: Toookig!!! Hur kan man stå ut??

Om du har det jobbigt. Tänk då på hur jobbigt det är för honom. Hans hjärna är just nu inprogrammerad på en enda sak.... :angel:

Vet inte om ni gjort det redan. Men har man möjlighet kan man ju försöka låta någon som känner vovvarna (och som dom tycker om) ta hand om den ena.

Om man inte ska ställa ut eller ta avkommor mm, går det att kastrera. Om man nu verkligen är beredd att göra ett kirurgiskt och rätt dyrt ingrepp för den sakens skull.


Men tyvärr är det nog bara att bita ihop och härda ut. Det går ju över efter x antal veckor


hur mkt kostar inte det då
Nä jag hoppas att kastreringen hjälper ^^
hur är det föresten med det.. Hanen är 6 år å ska kastreras.. hur mkt "lugnare" kommer han bli? Får för mig att det inte blir så stor skillnad?
Hoppas iaf det.. klarar snart inte av allt gnäll

Jo jag får det ganska "billigt" på skolan.. kastrering alltså =)
Så jag hoppas dt gäller

SJälvklart så förstår jag att det måste vara skitjobbigt för han...
Men jag hoppas att det blir bra efter kastreringen =)
 
Sv: Toookig!!! Hur kan man stå ut??

Har själv sådan tur att jag har en hane som bara bryr sig om vår tik några få dagar under löpet. Då blir han LITE mer stressad och rastlös, men inte fruktansvärt mycket. Jätteskönt, och nästan lite konstigt, att han kan vara så ointresserad. De har i princip vuxit upp med varandra. Det är kanske det som gör det?
 
Sv: Toookig!!! Hur kan man stå ut??

Vår ena hane (Parson Russell) är kastrerad (dock inte på grund av löptikar). Har ingen aning om hur han kommer att reagera när tikarna sätter igång med löpen eftersom det blir första löpen efter kastreringen. Så det blir lite spännande att se =) Sen har vi jämthanen som piper och matvägrar. Men reagerar starkare när grannens tik löper, än när jämttiken i hagen brevid sätter igång.
 
Sv: Toookig!!! Hur kan man stå ut??

Hah... jag har precis haft tredje tiken - på 1, 5 månad - i höglöp och väntar på att den fjärde ska sätta igång... så nu är det inte kul med hanne, kan jag säga:eek:
 
Sv: Toookig!!! Hur kan man stå ut??

Tur du har då!
Får förhoppningsvis kastrera han på torsdag =)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 221
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 353
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp