paradiset
Trådstartare
Om man misstänker tonsillit och att hunden kan ha haft det sedan jag fick honom (3½ mån drygt ) Då lär ju tonsillerna vara ganska illa åtgångna tycker man...kan man begära att de tas bort direkt? För oftast så slutar inte problemen förrän de tas bort ändå. Sedan funderar jag allvarligt på att kastrera. Varannan människa har hund här. Min hund som är lättstressad har det asjobbigt nu i löptider. Vågar ej ha honom lös då han blir helt blockerad av alla kissfläckar och springer fram till varje tik, ja även hanar men de innebär ju ej parningsrisk. Är en tik på väg att löpa snart är han på och rider och tikarna säger inte ens ifrån *suck*
Hursomhelst kan en vetrinär baka ihop dessa 2 ingrepp tro eller gör det ens någon väsentlig skillnad i pris, det kanske bara är poliklinikavgiften som går bort egentligen?
Ursäkta om jag verkar korkad eller så men jag har aldrig haft sjuka djur innan...
Och hundens alla åkommer han haft hela tiden då:
Problem med att åka kana på rumpan ibland, delvis pga lös mage till och från
vägrar äta torrfoder ur sin skål, kinkig med godis
kraxar och hostar när han drar i koppel/sele ibland
kliar sig mot halsen
har nästan oavbrutet förhudskatarr
har fått tandsten på huggtänderna uppe
stort gnag och bit behov på saker, slickar på sig och människor mycket
snuttar på täcken
Nu behöver inte allt detta ha med tonsillerna att göra men mycket av det har jag hört kan vara pga dem.
Ja på mån ringer jag vetr.
Hursomhelst kan en vetrinär baka ihop dessa 2 ingrepp tro eller gör det ens någon väsentlig skillnad i pris, det kanske bara är poliklinikavgiften som går bort egentligen?
Ursäkta om jag verkar korkad eller så men jag har aldrig haft sjuka djur innan...
Och hundens alla åkommer han haft hela tiden då:
Problem med att åka kana på rumpan ibland, delvis pga lös mage till och från
vägrar äta torrfoder ur sin skål, kinkig med godis
kraxar och hostar när han drar i koppel/sele ibland
kliar sig mot halsen
har nästan oavbrutet förhudskatarr
har fått tandsten på huggtänderna uppe
stort gnag och bit behov på saker, slickar på sig och människor mycket
snuttar på täcken
Nu behöver inte allt detta ha med tonsillerna att göra men mycket av det har jag hört kan vara pga dem.
Ja på mån ringer jag vetr.