Sv: Tonårsdotter
"inte psykologer, snälla inga psykologer blanda inte in onödiga folk"
På vilket sätt är psykologer onödiga?
Personligen hade jag en period som började när jag var 12år och fortsatte i
4års tid som jag mådde mer eller mindre dåligt psykiskt under hela tiden.
Jag var precis som Nuttes dotter, men snäppet värre.
Har vaknat på sjukhuset ett antal ggr efter att druckit alldeles för mycket sprit
eller försökt ta livet av mig, och för mig betydde psykologerna oerhört mycket.
Men visst finns det rötägg, precis som i alla andra yrkeskategorier.
Nutte: Sätt dig ner och prata med ut med din dotter, lyssna på henne och förminska inte hennes problem, om hon säger att hennes vänner mobbar ut henne så är det så hon känner, även om du är övertygad om att det inte är sant, och kanske har du rätt;
men faktum kvarstår, hon känner det som att dom faktiskt gör det.
Föreslå att hon skulle kunna gå och prata med någon, och kanske att ni senare kan gå tillsammans. Känns det inte bra för henne om hon skulle testa, så försök hitta någon annan. Hittar man någon man trivs med så kan det vara guld värt att få prata med någon utomstående, då man inte behöver vara rädd för att såra någon genom att berätta hur allt VERKLIGEN känns.
"inte psykologer, snälla inga psykologer blanda inte in onödiga folk"
På vilket sätt är psykologer onödiga?
Personligen hade jag en period som började när jag var 12år och fortsatte i
4års tid som jag mådde mer eller mindre dåligt psykiskt under hela tiden.
Jag var precis som Nuttes dotter, men snäppet värre.
Har vaknat på sjukhuset ett antal ggr efter att druckit alldeles för mycket sprit
eller försökt ta livet av mig, och för mig betydde psykologerna oerhört mycket.
Men visst finns det rötägg, precis som i alla andra yrkeskategorier.
Nutte: Sätt dig ner och prata med ut med din dotter, lyssna på henne och förminska inte hennes problem, om hon säger att hennes vänner mobbar ut henne så är det så hon känner, även om du är övertygad om att det inte är sant, och kanske har du rätt;
men faktum kvarstår, hon känner det som att dom faktiskt gör det.
Föreslå att hon skulle kunna gå och prata med någon, och kanske att ni senare kan gå tillsammans. Känns det inte bra för henne om hon skulle testa, så försök hitta någon annan. Hittar man någon man trivs med så kan det vara guld värt att få prata med någon utomstående, då man inte behöver vara rädd för att såra någon genom att berätta hur allt VERKLIGEN känns.
Senast ändrad: