Tonåringen rymde hemifrån..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tonåringen rymde hemifrån..

Hallå !!när man är 16 år ringer man inte och talar om att man ska sova borta, utan man ringer och frågar OM man får sova borta!!!
Herregud han bor ju hemma, går i skolan , är inte myndig osv...
 
Sv: Tonåringen rymde hemifrån..

Har läst igenom tråden och bara måste tala om hur djupt imponerad jag är av ditt engagemang för den här killen :bow: :bow: :bow: !
Du gör ett fantastiskt jobb som jag är övertygad om att han kommer att uppskatta en dag.

Ungdomar behöver gränser som i sin tur visar att man bryr sig och engagerar sig!
I en familj, oavsett hur den ser ut, gäller vissa regler för ALLA och det handlar för mig om respekt och har inte så mycket med ålder att göra! Man ringer inte hem och berättar att man inte kommer hem - så ska ingen familjemedlem göra utan man kollar om det är OK. Det kan finnas skäl till att det just vid tillfället inte är OK.

Likadant med tider! I vår familj gäller detsamma för både ungdomarna och oss vuxna. Är vi borta en kväll så ger vi ett klockslag på ett ungefär när vi beräknar vara hemma. Blir vi sena så ringer vi och meddelar och kollar om det går bra! Det samma gäller för ungdomarna!

Regler är inte enbart till för att vi vuxna ska kontollera barn och ungdomar utan de finns för att vi ska visa respekt och ta hänsyn till varandra.
 
Sv: Tonåringen rymde hemifrån..

Jag läste också tråden först nu, och jag vill bara också uttrycka min beundran för ditt engagemang och jag tycker du resonerar helt rätt. Hoppas den positiva utvecklingen fortsätter!
Jag vill själv väldigt gärna ha fosterbarn såsmåningom! Inspirerande att läsa om andra.
 
Sv: Tonåringen rymde hemifrån..

Jag har också funderat över att vara stödfamilj eller något likande ibland, men vet inte om jag vågar och om jag klarar av det. Tycker även att mina egna barn är i minsta laget, även om jag vet dom som har fosterbarn bland småbarn (om åldern är passande, bl a min egen mamma har gjort det när vi var små).
 
Sv: Tonåringen rymde hemifrån..

Jag läste en så kul seriestrip "Zits". Där står killen, ca 16 år, (ja, jag minns inte texten ordagrant men...) och skriker åt sin mamma "jag är vuxen, jag klarar mig själv, jag är oberoende, jag behöver frihet, ni ska inte lägga er i mitt liv, när är maten färdig?" :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Vi har fem tonåringar i huset... :cool:
 
Sv: Tonåringen rymde hemifrån..

:bump: :bump: :bow: :bow:

Tackar så mycket!! Det värmer med alla komplimanger!

För mig har det alltid varit självklart att jag skulle bli familjehemsförälder. Jag var placerad som tonåring själv och jag bodde i 10 hem på 3 år. Jag vet hur jag vill att ett (i mina ögon sett) familjehem skall se ut och jag försöker verkligen ta mig tid med vart och ett av barnen. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Modest
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 898
Senast: Lobelia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 255
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 570
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp