Tonåring och internet

Sv: Tonåring och internet

*kl*
Min styvdotters skola menar att man ska begränsa mängden skärmtid (dator + tv) till två timmar per dag. Lycka till säger jag bara :rofl:

Men faktum är att jag ser stor skillnad på E när hon gjort något dumt som motiverar dataförbud. Hon blir pigg och glad och social och klarar sig mycket bättre i skolan. Lärarna kommenterade det direkt för ett tag sedan när hon hade dataförbud en hel vecka.

Jag tycker själv att jag blir seg och slö av för många datatimmar, så jag försöker begränsa mig själv så gott det går. Nu har jag suttit en timme, t ex, så nu blir det mockning och trädgårdsarbete en stund i stället.

Jag önskar att jag kunde få E, 13 år, att inse hur trist hon själv blir av att sitta på MSN hela tiden hon är ledig. Hon utvecklas ärligt talat inte ett piss på det, och inte blir hon bättre på datorer heller, hon kan typ stänga av och sätta på en dator och så fort något annat händer är hon helt hjälplös. Vår äldre son som nu är 20 satt också många timmar och spelade CS, men han lärde sig också en massa om datorer och programmering, så i hans fall var det inte helt bortkastat.

I E:s fall är man också hela tiden rädd att hon ska stöta på fel typer ute på internet, för hon är inte riktigt smart nog att kunna se igenom sådana som luras.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 163
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 865
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 339
Senast: Wonna
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 095
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp