K
Kelda
Nu börjar jag känna att det bara är för mycket internet in min 15 åriga dotters liv. Förutom det praktiska problemet att vi i övriga familjen har väldigt svårt att komma intill datorn (vi är så omorderna i vår familj att vi endast har en dator) så tycker jag att hon faktiskt inte ska sitta där jämt. Vi har bestämt att den som har något viktigt att utföra, tex skolarbete, betala räkningar osv ska ha företräde till datorn, och det accepterar hon. Men ibland så vill ju vi andra också "bara" surfa lite. Direkt när hon kommer hem från skolan så är det direkt till datorn, och så sitter hon där tills det är dags att åka till hästen. (hästen sköter hon fö utan anmärkningar, och hon får ta det mesta av vardags ansvaret för den) Och sen är det hem till datorn igen. Skolarbetet sköter hon som tidigare, visserligen med en del övrigt att önska , men det är liksom ingen skillnad mot tidigare. Hur gör ni andra med tonårsbarn? Reglerar ni tiden där? Har verkligen "alla" andra egna datorer på sina rum? Det hon gör vid datorn är msn, och i viss mån lunarstorm. Tips om hur man praktiskt hanterar en sån här sak mottages tacksamt.