Tömkörningsgjord

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 729
F

Fladde

Då jag ska ge mig ut i helgen och köpa en egen så jag slipper låna så vill jg ha tips på var man hittar en bra gjord och vad den kostar?

Sv: Tömkörningsgjord

Hur mycket har du tänkt lägga på en gjord? Det finns bra syntetgjordar som duger fint till vardags. Köpte en på H***s för 399:- och är nöjd med den. Enda nackdelen med den är att den inte är så mycket stoppad så det krävs ett tjockt underlägg för att slippa tryck på manken. Lädergjord av bra kvalitet kostar ju några tusenlappar.

Kan varmt rekommendera tömkörningsgjorden från tärnsjö.
Den är ganska dyr men värd varenda krona!
Jag har en som är kanonbra på alla sätt och den ligger bra på hästarna.
Köpte den beg/knappt använd) med svanskappa och tömmar för 5000:-

/ Nanne

Tärnsjös är ju inte dålig den men den kostar ju endel också. Annars kan du ju köpa globus tömkörningsgjord som är gjord på samma sätt som tärnsjös ungefär, fast billigare. Glöm inte svanskappan. Den finns på lillhästen för under 1000-lappen. Och det bästa är nästan att köpa bagagnade tömmar (långa, typ 16 m, och inte för breda) så som är "uppvärmda" och mjuka.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
751
Senast: Görel
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 194
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 530
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka