tömkörningsgjord från hööks

Sv: tömkörningsgjord från hööks

smart! :idea: ska jag lägga på minnet!

Haha, ja det var nåt som bara poppade upp när jag stod och gjorde iordning henne för tömkörning och sen råkade få syn på en tvättsvamp!!:D Så då letade jag upp en till!! De är ju lite sträva med, så det glider inget heller!!:idea:

Köp en billig däckel med uppåtstående ringar så att inte tömmarna fastnar. Jag har en för 250 kr som fungerar helt OK. Vidare har jag ganska billiga "tyg-tömmar" (Inte läder, men heller inte nylon). Det viktiga med tömmarna är att de är stabila och har tyngd. De du visar på bilden är värdelösa. De är lätta och ger ingen stabilitet vid arbetet.

*kl*
Jag har både gjorden och tömmarna. Jag har inte haft dem så länge, men jag är nöjd. De är billiga och man får vad man betalar för. Men för mig och min häst funkar de bra. Tömmarna glider bra, fastnar inte alls, som någon skrev, i ringarna. Inte trycker gjorden på ryggraden heller. Jag har dock använt en fårskinnsvojlock under...

Säkerligen är en lädergjord och lädertömmar bättre, men jag vill inte lägga så mycket pengar på det eftersom jag inte tömkör så ofta... (och inte är gjord av pengar. :angel: )

Jag har denna gjord men jag gillar den inte men det har aldrig blivit att jag köpt någon ny. Har haft den i fem år nu. Tömmarna fastnar lite då och då. Min häst är rund och välmusklad runt ryggen så den ligger still. Sen har jag alltid en fårskinn padd under för att lätta lite på trycket.

Men jag kan inte rekommendera den. Måste köpa en annan!

:)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 483
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 910
Senast: nullo-modo
·
  • Omröstning Omröstning
Gnägg Hej alla underbara hästmänniskor! Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 522
Senast: nejlica
·
Utrustning Ni som har mindre ponnies, vad använder ni när ni tömkör dem? Jag hittar bara tömkörningsgjordar i stl Cob eller full size och de passar...
Svar
11
· Visningar
1 237
Senast: bambi82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka