Sv: tömkörning?
du skrev min tanke (Ni ser, mackan KAN läsa tankar, var väl det jag visste i mitt tidigare inlägg!!) En vanlig sadelhängare har jag till mina prylar.
Och här har ni en som INTE har onödiga prylar. Önskar jag hade RÅD att köpa en massa roliga prylar
suck. Mina två odjur delar på ett träns. Shettis o ettårigt hblsto(!!) Delar tom däckel fast med olika gjordar. Tömmar från Hööks, de billigaste jag kunde hitta. Longerpisk som väger ett ton från Granngården för 69 kr. Tränset har jag utökat med mååånga hål så shettisen kan ha det o sen får åringen ha det. Shettisen är ju som en tunna över ryggen så därför passar den båda hästarna bara att lamour behöver längre gjord.
Men men. Mina djur tömkörs de med
Idag fick åringen promenera med tyglar o träna på att gå fram o svänga utan att snurra. Gick rätt bra tillslut fast jag hade glömt hur "segt" det går med unghästar, dvs de har ju lite tics med bjudningen
Men lyckades få henne att skritta på riktigt fräscht på fyrkanten och som sagt, tillslsut kunde hon lägga volter utan att snurra/vrida även om stegen blev låååångsaaaaamma när det var dags att svänga
(Svårt att göra två saker samtidigt ju!)
Shettisen gick som en klocka, som vanligt. Han är för söt, när vi ska byta varv så stannar han jämt o står stilla för att jag ska hinna med att flytta tömmar o piskhand
Rolig prick det där
Nu kan han tom fatta galopp hyfsat normalt. (eller rättare sagt, jag kan BE honom fatta galopp på ett hyfsat sätt så han fattar vad det är han ska göra
) Fast det är inget vi tänker visa någon annan. Allt annat än snyggt. Men han galopperar!!!