Sv: tömkörning?
Åh sa KG varför ha ville ha en tjockare yttertöm?
Ang o fastna på volten så är jag också duktig på det! Men jag tänkte att jag skulle köpa lite trampvänliga koner efter löning. Alltså gummikoner som klarar av att bli mosade ^^ Min häst svänger inte för hinder på banan om man inte svänger själv och eftersom jag inte helt har hundra koll på att svänga och koncentrera mig på hur han rör sig samtidit så skulle vanliga plastkoner bli mördade på en gång!
När jag har dem tänkte jag nog göra lite sick-sack övningar, övergångar, volter med dem. Typ lite hinderbane aktigt typ!
En bra övning som jag försökte mig på när jag tömkörde med rak tömsättning på båda var att på långsidorna gå in diagonalt till kvartslinjerna vid B och E och sedan ut igen till spåret. Så att banan blir som ett timglas ungefär.. fast inte så smalt i mitten ^^
Serpentiner är ju suveränt, dem älskar min häst!
Om man hänger med bra i galoppen på rakt spår, inte jätte lätt på min stora, men då kan man lägga en volt på kortsidan, ut på spåret längs långsidan, volt på kortsidan, ut på spåret. Det brukar jag göra i ridningen. Vill man svåra till det kan man vid M sakta av till trav. Halt vid E (eller är det B? har inte koll på bokstäverha haha) galopp från halten och sedan vidare in på en volt vid kortsidan och sedan trav halt likadant på andra långsidan.
Det är ju en bra övning för då håller du dig hela tiden i samma varv genom övningen och då behöver du inte ha rak tömsättning!
kl
Wilson har fått en spark och har vart svullen över knät men IKVÄLL kommer vi igång igen! Tömköra tömköra tömköra