Tömkör ni unghäst i träns??

Chlo

Trådstartare
Tänkte snart börja tömköra mitt lilla russ som är 2 år i år. Kan man börja tömköra med grimma alternativt träns och grimma över, med tömmarna i grimman? Eller bör jag använda träns, tex för säkerheten? Hur gör ni när ni börjat tömköra era unghästar?

Sv: Tömkör ni unghäst i träns??

Jag började tömköra i grimma och när det gick bra att svänga och stanna i grimma gick jag över till träns.

Jag tömkör i grimma första 5 ggr med tränset under.

Svar både till dig _moa_ och till åke:

Jag tänkte väl att jag inte var helt ute och seglade. Jag som är nybörjare på körning (inte på ridning och hästhantering) har aldrig sett en häst tömköras i grimma utan endast i träns. Men som nybörjare känns det bättre att börja lite lugnt med grimma (ev träns under) och känna lite på det... Nu vet jag att det är helt okej, tack för svaren!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
851
Senast: MML
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2
Svar
39
· Visningar
2 073
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 530
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar