Tömfattning

E

Egonson

Ja, ni ser rubriken. Hur håller ni tömmen när ni kör enbet?
Jag vet nämligen inte riktigt hur jag ska hålla, ibland håller jag som när jag rider och ibland håller jag bara rakt upp och ner.. :o

Sv: Tömfattning

Om jag mot all förmodan skulle köra utan handstroppar så håller jag tömmen mellan tummen och lillfingret.
Oftast i ett enhandsgrepp där samma hand även håller i den andra tömmen..

Sedan vill jag alltid ha den längden på töm så att den räcker att sitta på som en säkerhetsåtgärd på det..

Men är det bara jag som föredrar handstroppar?:o

Oftast mellan pek- och långfingrarna, ibland ridfattning. Tränar på achenbachfattning men det är ju lättare att göra som man alltid gjort, eller hur?

Handstroppar har jag önskat mig ibland, typ när jag körde ute i kylan med tjockvantar med noll grepp och en häst som inte kände för att skritta första timmen...:devil: Men annars tappar man lite känsla med dem.

In mellan pekfingret o långfingret o ut mellan ringfingret o lillfingret änden hänger jag över tummen,försöker visa andra men ingen blir klok på min tömfattning;)

Haha, jag försökte minnas men jag kommer aldrig ihåg förrän jag sitter på kuskbocken! In mellan pek o långfinger iallafall.
Ofta enhands när jag kör på välkända vägar eller ska vinka till småfolket.
Anders eriksson har det väl beskrivet i sitt häfte :) hint hint

Jag har hört talas om hans häften :angel: ;) Måste nog köpa dom snart, verkar mkt bra :banana:

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V