Töltträning

C

ceciliaM

Hej!
Jag är medryttare på en Islandshäst som varken kan tölt eller pass. Ägaren har aldrig heller tölttränat honom. Men jag vart lite nyfiken på att försöka. Vet dock inte hur man gör, någon som vet?!

såg din tråd under ridning också, men var snäll och lägg dem bara på ett ställe hädanefter.

roheryn har redan svarat väl. Vill fylla på med att steg ett bör vara instruktörshjälp - någon som tittar och ser era förutsättningar och dagsläge i träningen. Det FINNS ju faktiskt tregångare också, och om en häst har 4 eller fem gångarter kan ibland vara svårt att se.

Hoppas ni får en trevlig vår!

Tack för ditt svar. Det är första gången jag använder detta forum och såg först inte att det fanns en tråd som hette Islandshästar, brukar inte posta samma medelande på olika ställen.

En liten fråga bara, vem är roheryn, och vart har han svarat?

/Cecilia

Roheryn är den användare som har svarat på din tråd under ridning.

Roheryn är även Aragorns häst i Sagan om ringen trilogin, bok versionen, i filemn kallas hästen Bergo (klubben för onödigt vetande :angel:).

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 252
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 010
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
581
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama