Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Beror till viss del på avels-linjer och vad man menar med 'mycket'. Men jag tycker att man bör räkna med att de är en arbetande ras i mycket högre grad än man generellt kan säga om t ex labbar eller goldens.
Bara promenader räcker nog inte långt. Tollaren är en hund som kräver mycket mental stimulans i form av spår, apportering, lydnad eller vad man nu är intresserad av. Det är ingen hund man bör köpa om man inte tänker aktivera den.
Mvh
Digge
Inte bara motion, utan mycket stimulans med träning och sånna saker. De är ena pigga rackare...
Att gå med de ger inte så mycket. Min kompis Tollare är lika pigg och alert efter 3 h promenad som innan vi började gå... Mina hundar gick i alla fall och lade sig när vi kom hem, men hennes hund bara plirtade på som vanligt
Hundavel & Ras
Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
Ekonomi & Juridik
Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Hästmänniskan Okej, intressant läsning. Ja, där ser man. Platser och även sånt som raser spelar säkert in. Har lite dålig koll på priser, särskilt nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.