S

seavalley

någon som har någon erfarenhet av tolgas 12000 kr sadel? hur är de i bommen och så vidare.. alla erfarenheter av intresse! :)

Sv: tolga

Inte av sadeln, men jag har vbåde träns och skydd som är super bra! De är verkligen bra i kavlitén. Sadeln borde ju vara i lika bra kavlié tycker man i alla fall ;)

Har ganska mycket Tolga saker som jag är supernöjd med! Kvaliten är verkligen oslagbar. Har en sadel fast en dyrare modell som jag trivs jättebra i. Har bara kännt och provsuttit den nya sadeln och den såg riktigt fin ut. Läderkvaliten skulle lätt kunna jämföras med Butet, CWD eller de dyrare Tolgorna och den var bekväm att sitta i på bocken.

ooh va bra :) vill helst ha en butet men de känns inte riktigt som att min plånbok räcker till det! :crazy: så denna va lite mer i min prisklass just nu.. har ennu inte sett någon irl.. är den brunafärgen så ljus som den är på deras hemsida? eller har du en bild på din? :angel:

tack iallafall! :bump:

Har tyvärr ingen bild... Men den är ganska lik bilderna på hemsidan, något mörkare kanske. Men som sagt sadeln såg verkligen superfin ut, skulle jag köpa ny idag skulle jag definitivt ha provat den! :)

Jag klämde på en idag! Vilken underbar sadel! Jag vill ha! Hur lönt är det att köpa en sån till sin nyinridna unghäst?

Senast ändrad:

Mycket lönt skulle jag säga, har iof bara suttit i den och kännt mem den ser super ut. Bommen är nu dessutom ändringsbar! :)

Jag tyckte själv den verkade kanon!! Hur kan man ändra bommen? Var gör man det? Jag tänker mest på det att hästen ändrar sig efter hand som den börjar ridas lite mer regelbundet.

Men det kanske är lönt att satsa på nått bra direkt. Finns det nån hemsida där man kan se deras olika sadlar?

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 239
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
Juridik & Ekonomi Jag undrar hur man gör för att starta enenkel stiftelse/fond. Tänk typen som kan ge små (storleksordning kanske 1000-5000 kr) stipendier...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: glittra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka