"Tokig" bland folk...?

Bansan

Trådstartare
Alabama är nu 7 månader & jag har mer än väl fått märka av hennes sk trotsålder :crazy: ... Dock har vi fått ordning på det mesta & promenader & allmän lek & träning fungerar bra, även om det visserligen finns lite övrigt att önska & som vi kommer att ta hjälp av instruktör för att utveckla.

Värre är det när det finns andra människor (med eller utan hund) i vår omedelbara närhet... Kontakt? Vadå?, Lyda? Vadå? & skulle någon dessutom titta på henne så blir hon så till sig att hon totalt glömmer bort att hon har en matte som bad henne göra nåt helt annat än att hoppa upp & göra vackra tassavtryck på den snälla tanten.

KOmmer någon hem till oss så blir hon totalt blockerad & det är stört omöjligt att få henne att varva ner & när personen i fråga hälsar på henne så kissar hon på sig. Vi snackar inte en liten skvätt utan en mindre insjö... Även om jag låter henne sitta kvar i köket en stund & ber personen att inte hälsa på henne förrän jag släpper in henne så "stressar" hon upp sig & ska hoppa upp & hålla på & oftast kommer det en skvätt även då.

På promenader är det ett helvete att gå tillsammans med någon annan (utan hund, med hund har jag inte ens försökt) för hon ska hela tiden ha koll på den andra personen & släpper jag efter i kopplet i tre sekunder så hoppar hon upp & gör ett fint tassavtryck eller biter (på lek) i handen på den som går med oss. Hon lyssnar i stort sett inte ett dugg på mig & jag tycker det känns superpinsamt när hon håller på.

& så det att jag ICKE kan få henne att sluta passa på & jaga katterna inomhus. Jag har provat att säga åt henne hårt & slänga ut henne i köket, jag har provat att bara säga nej & ta bort henne & jag har provat att ge fullständigt fan i henne & hoppats på att katterna inte ska träffa ögonen om de väl smäller till henne för att de fått nog... INGET hjälper!

Hur får man en hund som beter sig som om den hade damp att bli lugnare & mindre stimmig? Jag har varit SÅ nära att ge upp & det vill jag inte...
 
Sv: "Tokig" bland folk...?

Jag har oxå en damp-valp. Fungerar ganska bra hemma men åker vi någonstans där det finns hundar så blir han tokig, skäller, ylar, vrålar större delen av tiden. Vet inte heller vad jag ska göra. Han är ju väldigt glad av sig och otroligt egoistisk, är det någon annan som gullar, ropar på sin hund så tror han att det är honom det gäller. Min är sex månader och nu har jag börjat åka på hundpromenader som SBK ordnar så han ska bli lite van med andra hundar, vet inte om det är rätt.
 
Sv: "Tokig" bland folk...?

Glömde katterna, våran har börjat lugna ner sig när det gäller katterna. Vi har satt honom och säger stanna kvar medans vi bär, ger katterna mat.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 113
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp