Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

En del skriker väl för det gör ont...andra har väl annan smärttröskel. Gör det tillräckligt ont så gapar man väl antagligen. På Östra där jag födde, där hörde man ju de flesta som födde. Det gillade jag inte, det störde. Kunde INTE koncetrera mig alls.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Varför gråter alla? ;)

När då? När de kollar på förlossningar på tv eller när de fött barn?

Jag grät inte när jag fick Rasmus, de kom några dagar efteråt (och fortfarande) och jag kan börja gråta nu oxå om jag ser en förlossning på tv för det är så fantastiskt att få sin bebis på bröstet.

Och ska jag gråter t.om. nu för jag tänker tillbaka på förlossningen och tiden han låg i magen :o
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Varför gråter alla? ;)

Jag grät när Jason föddes. Pga den enorma lycka och även till viss del lättnad att nu var han här...

Och blödig som jag är så lipar jag oxå när jag ser förlossningar på tv. Då jag själv upplevt en och minnerna från min egen kommer tillbaka...
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Varför gråter alla? ;)

Jag grät när Emil föddes, strax efter att jag fått upp honom på bröstet så brast allt. Sådann lättnad att allt var över & att det gått bra, det var helt underbart. :love:

Kollade nyss på reprisen av Barnmorskorna och grät mest hela programmet. :o Så rörd man blir.

Fö tyckte inte jag att det var någon barnmorska som var det minsta otrevlig. Men den första tjejen som födde var ju väldigt mkt "kan inte, vill inte" och en sådann kräver nog en barnmorska med pondus som törrs & kan peppa ordentligt. Kanske därför hon uppfattades som otrevlig? vilket jag missade isf...
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

*Knapplån*

Glöm inte att det är avsnitt nummer två idag :bump::love:
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Jag har skrivit upp det i almanackan! Har längat hela veckan efter ett nytt avsnitt.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Puttar upp den här tråden efter att jag tittat på reprisen av avsnitt 3. Svärfar kommer springandes i korridoren där - även fast jag vet att han jobbar där hajade jag till och tänkte "öhh va gör han i TVn?"

/scorpan, som blev snyftig hon med men som inte kan minnas alls om hon skrek eller ej!
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

kl

Tycker att Barnmorskorna är ett underbart program! Jag brukar titta på förlossningskliniken och riskförlossningar på Tv4 fakta också. Den norska motsvarigheten är helt underbar! Det finns möjligtvis inte någon dansk motsvarighet också?

//Julia
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

kl

måste säga nu när det gått tre avsnitt att det händer inte så mycket nytt, varje avsnitt känns ganska likt de tidigare. Det hade varit intressant att höra lite mer från föräldrarna och hur de verkligen upplevde förlossningen, barnmorskorna och sjukhuset. Jag vill ha reda på mer! Att se ytterligare en skrikkorridor/kvidande kvinna känns inte så intressant.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Det sista avsnittet tycker jag var kanonbra, då grät jag konstant. Av lycka och av oro med bebisen som hade fastnat och sen av enorm glädje när läkarna lyckades få fart på bebisen igen :cry:


Har för mig i bakskallen oxå att hon som födde med lustgas i slutet också sa att det "inte gjorde ont".

Det går lixom inte att förklara smärtan vid en förlossning. När man förklarar för någon vad smärta är så är det typ paperkutt, bli biten/sparkad av en häst, hugga av sig ett finger med en yxa osv osv. Men en sån smärta känner man inte.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

KL

Tänkte bara berätta att, för er som missade det sista avsnittet av barnmorskorna, så går det i repris i kväll, klockan 23.20.
Jag missade det, så ikväll ska mysas och snyfftas i soffan.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Eller så kan man se det på nätet när man vill. :D
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Av lycka och av oro med bebisen som hade fastnat och sen av enorm glädje när läkarna lyckades få fart på bebisen igen :cry:

Ja fy fan va hemskt det måste vara. Det var just i den sekvensen som svärfar dök upp. Det var nog tur att jag födde i nyköping och inte i huddinge - "jaha så det här är Doktorns barnbarn". Vadå prestationsångest!
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Puttar upp den här tråden efter att jag tittat på reprisen av avsnitt 3. Svärfar kommer springandes i korridoren där - även fast jag vet att han jobbar där hajade jag till och tänkte "öhh va gör han i TVn?"

/scorpan, som blev snyftig hon med men som inte kan minnas alls om hon skrek eller ej!

Sverker eller?

Jag har jobbat på gyn, så det är kul att se alla, även om jag inte känner alla personligen så morsar man ju i hissen o så!:)
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

nä inte sverker (tur det för så heter äldsta katten) ;) Vet inte om jag vill "hänga" ut honom här med namn.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Precis, hade jag använt kraften till att göra marklyft hade jag nog vart världsmästare ;)


AAAAJJJJJ vrålade jag inte först allt var klart och BM hängde på mig för att få loss moderkakan :crazy:

Ja fy det var värre än att klämma ut bebis :crazy: Den j*vla moderkakan!
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Ja fy det var värre än att klämma ut bebis :crazy: Den j*vla moderkakan!

äsch, den gled ju ut som en slemmig liten klump bara...nemas problemas efter en Jason i 4780g klassen...:D
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Ja fy det var värre än att klämma ut bebis :crazy: Den j*vla moderkakan!

Nästa gång ska de stå med stor fet text i mitt förlossningbrev att jag ska ha lustgas om moderkakan sitter fast igen.

Det tyckte t.om sambon var obehagligt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 505
Senast: Lhas
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 638
Senast: Suspiria
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 835
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 852
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp