Sablar22

Trådstartare
Har precis hämtat hem en nykastrerad Turbo..
snacka om att han är trött och groggy! :crazy:

Iaf så skulle han vägas innan, och tror ni inte att det
lilla knytet vägde 4,2kg :eek:
Han känns inte så tung, och han ser inte så tjock ut!!!
Vart sitter alla kilon på en katt eg?

Sv: Tjockis!

min katt är inte så stor men väger 4,8 - 5 kilo.. (hane)

och min förra vägde 8 kilo (hona)

Mina katter är varandras motsatser, ena väger typ fem kg men ser mkt tanig ut, den andra väger typ sex-sju och det syns tydligt var de kilona sitter :o

Du kan alltid säga att muskler väger mer än fett :D

Helmysko är det iaf.. jag har inte vågat mig på att väga Findus än :angel:
Misstänker att han då hamnar på en 7-8 kg för han är rejält mkt större än vad Turbo är.

Turbo är inte som andra katter har jag ännu en gång konstaterat!
Ända sen han vaknade ur sin sömn efter kastreringen så har han gått omkring och spunnit, varit jättekelig och urmysig!
Jag trodde han skulle sura åtminstonde en dag iaf :D

Sablar22 skrev:
Turbo är inte som andra katter har jag ännu en gång konstaterat! Ända sen han vaknade ur sin sömn efter kastreringen så har han gått omkring och spunnit, varit jättekelig och urmysig! Jag trodde han skulle sura åtminstonde en dag iaf :D

Du är inte ensam om att ha en kelig kisse, Oliver släppte mig knappt med blicken den första veckan efter sin kastrering.

Nej då, Oliver är fortfarande supergosig men första veckan efter kastreringen var det nästan för mycket. :crazy: Kunde inte göra någonting utan att ha en kattsvans framför ansiktet, numera kan han sova i ett annat rum iaf! :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
719
Senast: startpompe
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 280
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 103
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 265
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 1 april 2025
  • Träning och hälsa del 12
  • Sommartid

Hund, Katt, Andra Djur