Tjocka ben:

K

Kurant

Har någon här erfarenhet av att hästen "fyller benen" under natten?Min häst har tjocka ben på morgonen som under dagen och efter ridning återgår till normala igen.Vad kan det bero på, behöver man anlita veterinär tror ni?

Kurant

Sv: Tjocka ben:

Min gamle pålle gjorde oxå så... På honom berodde det på att blodcirkulationen blev sämre på natten när han stod inne. Blev aldrig så när han gick ute på sommaren.

Jag hade honom lindad på nätterna för att minska svullnaden, coh det funkade. Upplevde oxå att han var varmare i benen när han hade varit lindad, och att han var mindre stel.

Lycka till!

Tack!
Och tack för länkarna, skulle väl sökt där först förstås :o

Kurant

Om din häst har haft en tidigare skada (?) i bakbenen leder detta lätt till svullnad. Jag lindar min häst med Back on Track paddar och har inga svullna ben längre :banana:

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
686
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
Senast: jemeni
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
744
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka