Tjihoooo!! Ultraljud idag!

Sv: Tjihoooo!! Ultraljud idag!

Dom e rätt bra på att kika från olika håll oavsett hur bebisen ligger... :angel:

Vi var inte heller helt säkra innan, men när vi låg där och såg vårt lilla underverk ville vi bara veta nu, nu, NU!

Tjejnamn finns många fina. Tyvärr har jag och min kära man inte riktigt samma smak när det gäller dessa! Vi har dock Vilma som en klar favorit hittills. Andra namn som jag tycker om är Emilia, Elsa, Alice, Elisa, My, Freja, Alva och Ebba. Micke tycker om Ida och Fanny.

I föräldragruppen jag tillhörde fanns 3 Wilmor, och hade Rasmus blivit en tjej hade han också hetat Wilma :eek: Och på babysimmet idag fanns 2 stycken My :D

Min kompis tog reda på könet, de kalla henne för Saga, sen kom hon ut, och var inte alls en Saga och fick efter några veckor heta Tuva istället.

Ja, jag såg på en lista att Wilma låg på första plats bland flicknamn under 2007... Väljer vi att döpa vår dotter till Vilma så blir det med enkel V iaf =)

Just nu är jag mest inne på Alice, men det hinner nog ändras!

//Julia

Ja, vi har några på lager.

Pojknamn tycker jag har varit svårast, men nu vågar jag lägga de tankarna åt sidan. OM det mot förmodan skulle titta ut en pojke i januari så har vi funderat på Jonatan, Alexander och Oliver.

Tjejnamn finns många fina. Tyvärr har jag och min kära man inte riktigt samma smak när det gäller dessa! Vi har dock Vilma som en klar favorit hittills. Andra namn som jag tycker om är Emilia, Elsa, Alice, Elisa, My, Freja, Alva och Ebba. Micke tycker om Ida och Fanny.

Sen finns det ju massa fina namn som redan är "upptagna" på nära håll som t ex Anton, Jesper, Markus, Stella och Ellinor.

Vilken bra smak ni har :laugh:
Nästan alla era namnförslag fanns på min lista också när jag hade min dotter i magen. Emilia, Freja och Anton var nog dom som var troligast när vi väl åkte till BB men när vi åkte hem var det en Amanda vi hade med oss...:p

Dom e rätt bra på att kika från olika håll oavsett hur bebisen ligger... :angel:

Vi var inte heller helt säkra innan, men när vi låg där och såg vårt lilla underverk ville vi bara veta nu, nu, NU!

Känner igen det :D
Nu har jag nämnt det massa gånger förr, men jag fick ju veta att vi väntade en kille :angel: och fick delar utpekade för mig... (i v 29 dessutom) men jag vet inte var de delarna tog vägen, för på Elina kan jag inte hitta dem :D. När jag fick veta att det var en tjej istället sörjde jag liksom min pojke lite, han hade ju redan ett namn och man skapar sig en mental bild ... men jag fick glädja mig åt min tjej istället, även om det tog ett par dagar innan det sjönk in !

Jo, jag har hört om några som fått reda på fel kön vid UL... men vi blir lika glada om det skulle komma ut en pojke som om det är en tjej! Dock är jag ganska säker på att det är en flicka, det syntes väldigt tydligt och jag har helatiden känt att det är en liten tjej =) Men vi får väl se! :laugh:

Jag kände också på mig att det var en tjej ända tills de sa kille på UL, så min känsla var rätt :bump: . Konstigt det där, men läkaren var ganska snabb så han kollade kanske inte riktigt. BM var duktigare på ultraljudstolkningen ;).

Och såklart man blir glad oavsett kön, men jag tyckte det var lite svårt att ställa om den mentala bilden. Först från tjej till kille, sen tillbaka igen :D

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Januari -08 1/1 - vindvissla - första barnet Sam kom 10e jan 05.18 5/1 - Hera- Första barnet Blev en liten flicka 27/12 4/1 - Valborg...
30 31 32
Svar
632
· Visningar
51 451
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4
  • Säng