Tjejer, stå o kissa?

kvandi

Trådstartare
Har nån av er tjejer prövat nån "stå o kissa"-tratt?(eller vad jag nu skall kalla det)

Känns ju lite trevligt att i vissa miljöer slippa sätta sig på äckliga toaringar, eller slippa dra ner byxor o visa hela baletten om man är ute på äventyr i naturen(o där inte finns buskage att gömma sig bakom).

Vad tycker ni om idén?

GoGirl kallas dom där trattarna. Har själv funderat på att skaffa en för att sen lära mig använda den, mest för att det är rätt osmidigt att behöva stanna på en p-ficka längs med vägen och dra ner byxorna för att pinka, när det inte finns något att gömma sig bakom. Kan man göra en "kille" och stå bredvid bilen och pinka rätt ut i det fria.

Jag har hört att man bör öva hemma i duschen först, så man får in knixen i hur man ska göra. Jag gillar idén, har bara inte riktigt kommit mig för att införskaffa mig en än.

Har nån av er tjejer prövat nån "stå o kissa"-tratt?(eller vad jag nu skall kalla det)

Känns ju lite trevligt att i vissa miljöer slippa sätta sig på äckliga toaringar, eller slippa dra ner byxor o visa hela baletten om man är ute på äventyr i naturen(o där inte finns buskage att gömma sig bakom).

Vad tycker ni om idén?
Jag skulle gärna prova.
Tänker att det kan vara praktiskt

Läste även på en recension om dom varav en löd:
"Alla tjejer och kvinnor på hela jorden borde ha en kisstratt. Inte bara för att bekvämt och diskret kunna kissa nästan var som helst. Men också för att inte utsättas för våldtäktsförsök på festivaler och annat."

Ja, lite kan det nog skydda från våldtäktsförsök, då det inte lockar lika mycket som en naken bak, plus att killarna kanske tror det är en kille som gjort om sig till tjej. :angel:

Jag skulle väl kunna googla, men hur förvaras den? Blir det en ask eller något som ska rengöras. Jag antar och hoppas att den säljs i något vettigt.

Onödig kommentar om du inte ens tänker diskutera vad du menar med en smiley. Tycker det stod riktigt bra i @Cacao_ länk.
"Många gånger har jag märkt grabbarnas förskräckta min, när de ställt sig för att kissa bredvid mig och helt plötsligt inser att de står bredvid en TJEJ… eller är det en tjej?! Minerna av förvirring är oslagbara. Nej, det är inget annorlunda med min kvinnliga anatomi, jag har bara hittat en oslagbar tratt som numera alltid ligger i vänster benficka, i ett tjusigt tillhörande etui."

Onödig kommentar om du inte ens tänker diskutera vad du menar med en smiley. Tycker det stod riktigt bra i @Cacao_ länk.
"Många gånger har jag märkt grabbarnas förskräckta min, när de ställt sig för att kissa bredvid mig och helt plötsligt inser att de står bredvid en TJEJ… eller är det en tjej?! Minerna av förvirring är oslagbara. Nej, det är inget annorlunda med min kvinnliga anatomi, jag har bara hittat en oslagbar tratt som numera alltid ligger i vänster benficka, i ett tjusigt tillhörande etui."

Ja, det var väl onödigt av mig men det var så dumt att jag inte ens visste var jag skulle börja.

Nej, att inte visa rumpan kommer inte skydda mot några våldtäktsförsök/våldtäkter.

"Kille som gjort om sig till tjej" är så sanslöst dumt formulerat. Personen har inte "gjort om sig".

Ja, det var väl onödigt av mig men det var så dumt att jag inte ens visste var jag skulle börja.

Nej, att inte visa rumpan kommer inte skydda mot några våldtäktsförsök/våldtäkter.

"Kille som gjort om sig till tjej" är så sanslöst dumt formulerat. Personen har inte "gjort om sig".
Det jag syftade på var mer dom där spontan våldtäkterna som kan hända när en tjej kissar med byxorna nere.
Du får tycka att det är "sanslöst dumt formulerat" det får stå för dig, och förresten skrev jag inte att personen gjort om sig utan: "killarna kanske tror det är en kille som gjort om sig till tjej." Vilket också verkar styrkas av det jag läste i @Cacao_ länk om de killar som trodde det var en kille men sen såg att det var en tjej.

Det jag syftade på var mer dom där spontan våldtäkterna som kan hända när en tjej kissar med byxorna nere.
Du får tycka att det är "sanslöst dumt formulerat" det får stå för dig, och förresten skrev jag inte att personen gjort om sig utan: "killarna kanske tror det är en kille som gjort om sig till tjej." Vilket också verkar styrkas av det jag läste i @Cacao_ länk om de killar som trodde det var en kille men sen såg att det var en tjej.

Men det var ju din formulering, "gjort om sig". Varför skulle killarna tro att personen gjort om sig?

Öh, för att de flesta förhoppningsvis inte är idioter?
Aha, vilken tråkig syn du verkar ha på människor som tror saker. Det finns många killar där ute i världen som tror att vissa killar faktiskt gjort om sig till tjejer, men de är inga idioter för det. De är lika mycket människor som dig och mig. :)

Aha, vilken tråkig syn du verkar ha på människor som tror saker. Det finns många killar där ute i världen som tror att vissa killar faktiskt gjort om sig till tjejer, men de är inga idioter för det. De är lika mycket människor som dig och mig. :)

Jösses.

Ja, visst finns det massa folk som tror (och vill tro/hävda) att folk gör om sig, byter kön etc. Jag förstår inte poängen med din formulering, det förstärker ju bara den felaktiga bilden. Men ditt syfte var alltså att tala om att det finns killar som tror att personer gör om sig till ett annat kön?

Jösses.

Ja, visst finns det massa folk som tror (och vill tro/hävda) att folk gör om sig, byter kön etc. Jag förstår inte poängen med din formulering, det förstärker ju bara den felaktiga bilden. Men ditt syfte var alltså att tala om att det finns killar som tror att personer gör om sig till ett annat kön?
Jag förstår inte poängen med att hacka på formuleringar, när det inte ens för diskussionen framåt.
Syftet var inte det du tror, för det existerar inte ens något syfte mer än att jag tog upp vad jag läst på en som recenserat produkten och svarade enbart vad jag antog att den personen menade.
Vill du fortsätta tjafsa får du göra det utan mig. Jag tackar för mig.

Grejen är väl den @RedHyuuga att din
a, lite kan det nog skydda från våldtäktsförsök, då det inte lockar lika mycket som en naken bak, plus att killarna kanske tror det är en kille som gjort om sig till tjej. :angel:
kommentar känns väldigt tråkig eftersom transpersoner blir utsatta för våld och övergrepp i väldigt stor utsträckning. Du kanske inte känner till det, men så är det. Så nej det är inget ":angel:" eller kul med det du säger för vore det så att män blev 'avskräckta' skulle transpersoner vara jättesäkra när de rör sig i offentliga miljöer. Det är de inte.

Slutligen: jag vet att du hatar när folk märker ord men för din egen skull kan det vara bra att ta till sig om nån är schysst nog att påpeka att uttrycken du använder anses vara föråldrade eller otrevliga. Så, i all välmening: man säger inte att någon har "gjort om sig till tjej/kille".

Liknande trådar

Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 752
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: cassiopeja
·
Träning Plockat från tråden om favoritfilmer på Dressyrgnägg Flash frågar ang heike Kemmers ritt i küren Aaachen Nej det är inte det jag...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
19 849
Senast: flashlight
·
Övr. Hund Kom igen och dela med er! Det kan ju knappast vara bara jag som har en kanske lite FÖR ouppfostrad hund som allt som oftast försätter...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
19 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka