Tjeckiskt Halvblod

Sv: Tjeckiskt Halvblod

Helt rätt de ända öststatshästarna som är direkt godkända är de som finns de polska stambäckerna: Kwlkp=Ksiega Stadna Koni Wielkopolskich och Km=Ksiega Stadna Koni Malopolskich.
 
Sv: Tjeckiskt Halvblod

Är det för att dom är ättlingar till de gamla trakehnarna?

Har själv en häst med en polskfödd morfar som importerades till Danmark och var godkänd där. Han är efter en fullblodshingst men har gammalt trakehnernemöderne.
 
Sv: Tjeckiskt Halvblod

Inte helt hundra men troligtvis är det för att de polska hästarna har legat väldigt nära de tyska stamboksmässigt fram till andra världskriget. Det var ju först då som Polen blev en "riktig öststat".
 
Puttar upp tråden!
Hur och/eller var kan man få tag i uppgifter om tjeckiska halvblod?
Fanns en valack i stallet som var brännmärkt och kom från Tjeckien. Född 2003.
IMG_4390%20Benjamins%20maumlrkning_zpslpglvd7x.jpg
 
Tack! :D
Inget i själva databasen, men jag tror inte att han heter Benjamin egentligen.
Jag hittade lite mejladresser som jag skickade ett meddelande till med bild på Benjamin, får se om det ger något. De kanske kan hänvisa mig vidare.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 170
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 303
Senast: moonstruck
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 606
Senast: EmmaW
·
Avel Hallå! Går och dagdrömmer lite om att betäcka mitt sto i framtiden. Hon är regristerad som Hannoveranare, e Don Vino och ee...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp