Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Helt rätt de ända öststatshästarna som är direkt godkända är de som finns de polska stambäckerna: Kwlkp=Ksiega Stadna Koni Wielkopolskich och Km=Ksiega Stadna Koni Malopolskich.
Är det för att dom är ättlingar till de gamla trakehnarna?
Har själv en häst med en polskfödd morfar som importerades till Danmark och var godkänd där. Han är efter en fullblodshingst men har gammalt trakehnernemöderne.
Inte helt hundra men troligtvis är det för att de polska hästarna har legat väldigt nära de tyska stamboksmässigt fram till andra världskriget. Det var ju först då som Polen blev en "riktig öststat".
Puttar upp tråden!
Hur och/eller var kan man få tag i uppgifter om tjeckiska halvblod?
Fanns en valack i stallet som var brännmärkt och kom från Tjeckien. Född 2003.
Vet inte om denna officiella databas kan vara till hjälp, finns många olika hästraser med här, påminner lite om Blå Basen hos SH. http://www.aschk.cz/pk
Tack!
Inget i själva databasen, men jag tror inte att han heter Benjamin egentligen.
Jag hittade lite mejladresser som jag skickade ett meddelande till med bild på Benjamin, får se om det ger något. De kanske kan hänvisa mig vidare.
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Hästnyheter Jag tycker att det är utmärkt att det börjar bli vanligare och vanligare med kamera på hjälmen hos både ryttare och cyklister. Det borde...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.