tjärshampo till badgalen hund?

M

mallan

har hört att det finns något specialshampo (med tjära i??)som används på hundar som badar så mycket att det det luktar som om de "ruttnar". någon som vet vad det är?
 
Sv: tjärshampo till badgalen hund?

nej, det tror jag inte. det är just när han badar väldigt mycket på sommaren så börjar han lukta lite ruttet..:smirk: men tror inte att det är någon slags eksem, han är korthårig och kliar sig inte eller så.
 
Sv: tjärshampo till badgalen hund?

Min gamla hund hade det, och luktade lite träsk-aktigt i pälsen då, men kliade sig inte.
Det enda som jag tyckte hjälpte var att minska på badandet, och se till att hunden var torr lite längre stunder.
Päls som ständigt är blöt luktar ju gärna lite speciellt.
 
Sv: tjärshampo till badgalen hund?

Jag har ett schampo med tjära i. Använder det för att min hund har klåda och mjällig hud.
Mer info här. www.ekholmnordic.com
 
Sv: tjärshampo till badgalen hund?

Håller även fästingar borta!

Ja, det måste vara detta schampo som mallan efterlyser.
Hjälper effektivt även mot fukteksem. (Helst tillsammans med oljan.)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 687
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 274
Senast: Vovve
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 248
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 865
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp