Tjäna pengar!!

M

Mika17

vet inte om den här tråden ligger rätt.. men vet inte vilket forum jag annars ska lägga den i.. så moderatorn får flytta den vid behov..
:bow:
det är nu såhär att jag skulle behöva tjäna lite pengar på nått vis, så smidigt som möjligt.. behöver det då jag nu ska köpa en sällskaps ponny till min mor o till hästarna hemma. men kruxet är att det kommer bli en överraskning :banana:och jag ska betala den själv.. någon som har nått tips om hur jag ska kunna tjäna pengar ?? :bump:

Sv: Tjäna pengar!!

sälj gamla grejjer, jobba i någon butik... tigg på stan:devil: eller sälj din mamma:devil::devil::angel::D

sälj gamla grejjer, jobba i någon butik... tigg på stan:devil: eller sälj din mamma:devil::devil::angel::D

det var ett bra tips.. ska se om jag kan sälja lite gamla grejor.. :bump: sälja mamma tror jag inte jag vill göra.. haha då har jag ju ingen använding av ponnyn.. :banana:

Hitta något extrajobb, ex reklamutdelning. Sälj saker och kläder på tradera. Var barnvakt/hundvakt/hästvakt åt andra.

Hitta något extrajobb, ex reklamutdelning. Sälj saker och kläder på tradera. Var barnvakt/hundvakt/hästvakt åt andra.

mmm ska sälja saker m.m tänkte jag.. då blir det lite mer pengar iaf.. om man hittar nått att sälja asså..:D

när jag var yngre sålde jag tidningen GT, då kunde man med lite tur få ihop 1000 kr per helg... är man "lite" mer ambitiös än vad jag var med så kan man nog utan större probmel tjäna de dubbla..

Sen kan man jobba kvällar i butiker... Vi tex skulle vara jätteglada om vi hittade nån som kunde hoppa in på kvällarna...

Kolla med lokala hästaffären eller nån annan affär av de du är intresserad av!

när jag var yngre sålde jag tidningen GT, då kunde man med lite tur få ihop 1000 kr per helg... är man "lite" mer ambitiös än vad jag var med så kan man nog utan större probmel tjäna de dubbla..

Sen kan man jobba kvällar i butiker... Vi tex skulle vara jätteglada om vi hittade nån som kunde hoppa in på kvällarna...

Kolla med lokala hästaffären eller nån annan affär av de du är intresserad av!

mmm tack för tipset.. det enda problemet är att här finns det inte så många hästbutiker el dyligt man kan jobba i.. då räknar jag bort ica m.m känns inte som om det är vad jag vill göra..:D

Ibland får man ju göra saker som inte är så kul...

Jag har idag 2 jobb, båda tråkiga (sitta i kundtjänst och få skäll hela dagarna & städjobb :smirk:) Jag skulle med glädje ta ett ica-jobb om det fanns (har redan frågat varenda afärr/butik i hela stan mminst 2 ggr XD)
Men utan mina jobb så kommer jag inte att ha råd med min häst...
Han gör så att jag pallar.

mmm tack för tipset.. det enda problemet är att här finns det inte så många hästbutiker el dyligt man kan jobba i.. då räknar jag bort ica m.m känns inte som om det är vad jag vill göra..:D
Oj, då. Nu är det inte läge att vara kräsen. Man tjänar väldigt/förhållandevis bra om man jobbar kväll/helg på ica, och det är ju inte så att du måste jobba där resten av ditt liv. Dessutom är det en bra arbetslivserfarenhet om man är ung. Tycker absolut att du ska gå dit och fråga om jobb.

Oj, då. Nu är det inte läge att vara kräsen. Man tjänar väldigt/förhållandevis bra om man jobbar kväll/helg på ica, och det är ju inte så att du måste jobba där resten av ditt liv. Dessutom är det en bra arbetslivserfarenhet om man är ung. Tycker absolut att du ska gå dit och fråga om jobb.

ja visst.. men de flesta affärerna här uppe har redan för mycket personal så det tjänar inget till.. men tack ändå..

Ibland får man ju göra saker som inte är så kul...

Jag har idag 2 jobb, båda tråkiga (sitta i kundtjänst och få skäll hela dagarna & städjobb :smirk:) Jag skulle med glädje ta ett ica-jobb om det fanns (har redan frågat varenda afärr/butik i hela stan mminst 2 ggr XD)
Men utan mina jobb så kommer jag inte att ha råd med min häst...
Han gör så att jag pallar.

ja precis.. kan inte vara kul.. men så länge man har en anledning så är det ju bra.. :bump: men hoppas det löser sig ändå för dig..

vet inte om den här tråden ligger rätt.. men vet inte vilket forum jag annars ska lägga den i.. så moderatorn får flytta den vid behov..
:bow:
det är nu såhär att jag skulle behöva tjäna lite pengar på nått vis, så smidigt som möjligt.. behöver det då jag nu ska köpa en sällskaps ponny till min mor o till hästarna hemma. men kruxet är att det kommer bli en överraskning :banana:och jag ska betala den själv.. någon som har nått tips om hur jag ska kunna tjäna pengar ?? :bump:

Du skriver "hästarna "hemma. Behövs det en sällskapshäst om ni har flera hästar ?? Behöver din mor en "sällskapsponny"? Då din ekonomi verkar vara en aning tunn så kanske det inte är så klokt att köpa en häst, den ska ju äta o skos, utrustning mm, så vore jag i din ekonomiska situation då skulle jag i vart fall inte ens tänka tanken att på ett hästköp.

Du skriver "hästarna "hemma. Behövs det en sällskapshäst om ni har flera hästar ?? Behöver din mor en "sällskapsponny"? Då din ekonomi verkar vara en aning tunn så kanske det inte är så klokt att köpa en häst, den ska ju äta o skos, utrustning mm, så vore jag i din ekonomiska situation då skulle jag i vart fall inte ens tänka tanken att på ett hästköp.

nu är det såhär att vi kommer att få ett föl i sommar och då behöver vi en häst till så att gammel hästen inte kommer gå i samma hage som sto+ föl men gammel hästen kan ej gå själv.. så då behöver vi en till .. det är ju inte så att jag ska ha en stor ponny utan tänkte mig mer en schettis el lliknande..

nu är det såhär att vi kommer att få ett föl i sommar och då behöver vi en häst till så att gammel hästen inte kommer gå i samma hage som sto+ föl men gammel hästen kan ej gå själv.. så då behöver vi en till .. det är ju inte så att jag ska ha en stor ponny utan tänkte mig mer en schettis el lliknande..

Men varför måste du köpa? Du kan väl börja med att leta en ponny att ha på foder? Då slipper du själva inköpspriset.

hur kan du veta säkert att din mamma verkligen vill ha en till häst att ta hand om? även om det "bara" är en shettis så kostar den pengar ändå varje månad.

Det finns garanterat små ponnyer man kan ta på foder under längre tid istället för att köpa. Jag skulle inte bli glad om mitt barn kom hem med en häst denne köpt som present. Väldigt oansvarigt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 039
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka