Titus the Monk e. The Monk

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Peach
  • Startdatum Startdatum
P

Peach

Är det någon om vet någonting om en oldenburgerhingst som heter Titus the Monk (skimmel född 1966) efter fullblodshingsten The Monk? Vem är han? Vad har han lämnat? Kända avkommor?

Han står i 3:e led i stamtavlan på min häst och jag har förgäves försökt ta reda på någonting om honom. Har ni ingen info. så kanske ni vet var jag själv kan få tag på info.?

Tacksam för alla svar!! :bump:

Sv: Titus the Monk e. The Monk

Han var godkänd i Danska Oldenburgaveln med nr OLH 521, född 1/7-1966, 160 - 170 - 20 cm. Hittar bara 25 reggade avkommor till honom.

På HesteData hittade jag 6 tävlande avkommor. 2 lätt hoppning, 3 hoppning msv B, 1 hoppning msv A.

Tack så jättemycket! Som jag har letat och inte hittat någonting tidigare.. Har några frågor bara:

Vilken är webadressen till Heste Data?

Vad betyder 160-170-20cm?
Antar att 20 cm är det som heter pipemål här i Norge, dvs. skenbensomfång och att ett av dem är mankhöjden, men vad är det tredje?

Du måste ha abbonemang på HesteData. Kostar ca 500:- per år. Jag loggar in här http://www.lr.dk/_mem_bin/FormsLogin.asp?/heste/informationsserier/hestelogon/heste.asp Tror att det går att få provabbonemang.

Måttet i mitten är bröstomfång! Men när jag plockade fram en gammal hingstkatalog för att jämföra med stadiga herrar som Nepal och Utrillo hade de 196 respektive 187, så 170 måste vara fel! Fullblodshingstarna Carnoustie, Montal, Kew Gardens och Algarve har 183 - 185!

Funderar funderar ;-) men är det inte så att
160 är mankhöjden med stångmått (mätkäpp)
170 är mankhöjden med måttband (alltså från manke till marken)
20 är skenbensomfång

Jag har för mig att man mätte så i bla Danmark tidigare, ska genast maila och fråga en kompis där.

Gör gärna det!

Skrev först bara av siffrorna utan att reflektera, men sen insåg jag ju att det var omöjligt :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 575
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: Skorpion76
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka