Loons
Trådstartare
Jag tänkte rådfråga härinne då jag har stött på lite problem med mitt halvblods sto. Hon är väldigt tittig av sig, och har svårt vid "nya" saker. Typ om något nytt står någon stans utanför stallet, ridbanan, ridhuset så bliver hon väldigt "rädd" och fnysar och måste titta på det innan hon ens vill gå förbi. Om något plötsligt händer, så springer hon gärna en meter till sidan i ett hopp. Hon är 6 år gammal, och jag har haft henne sedan November, innan dess har hon gått hos uppfödare och inte upplevt så himla mycket exempel är som häromdagen så låg en stor gren i gräset, och den va väldigt läskig!! Det jag brukar göra är att låta henne nosa på dom farliga sakerna, så hon lär sig det inte händer någonting, men tycker ändå det inte riktigt går framåt. Så fort det är något ovant, så blir det en explosion om det händer fort. Eller när vi rider i ridhuset och en annan har tagit av sitt täcke och lagt på bänken i ridhuset och min sto inte hade sett det förens vi red förbi det, och bam så hoppar hon en meter till sidan.
har funderat på att hitta en bra NH tränare som kan hjälpa oss. Sen av foder får hon magnesium en skopa om dagen, stroppy mare och groov sensitive (hon tål inte havre) med lite lucern + lite betfor uppblött och 12 kg hösilage om dagen på vintern. (nu när dom går på bete får hon mest gräs och knappt något krafft)
har funderat på att hitta en bra NH tränare som kan hjälpa oss. Sen av foder får hon magnesium en skopa om dagen, stroppy mare och groov sensitive (hon tål inte havre) med lite lucern + lite betfor uppblött och 12 kg hösilage om dagen på vintern. (nu när dom går på bete får hon mest gräs och knappt något krafft)